• تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 6:18
  • کد خبر : 4352
  • چاپ خبر

فعال دیجیتال مارکتینگ:راه اندازی و پشتیبانی  ٢٨ کسب و کار آنلاین/ آماده مشاوره و راه اندازی فروشگاه‌های آنلاین محصولات غذایی و صنایع دستی لامرد هستیم

یک فعال باسابقه در حوزه دیجیتال مارکتینگ در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندیها و ظرفیتهای لامرد، از آمادگی موسسه متبوعش (موسسه ژو) برای راه اندازی و پشتیبانی از فروشگاه‌های آنلاین در زمینه عرضه محصولات غذایی، صنایع دستی و سایر کالاهای مدنظر به سراسر کشور و دنیا خبر داد. به گزارش پایگاه خبری افق فارس، مصطفی

یک فعال باسابقه در حوزه دیجیتال مارکتینگ در جریان بازدید از نمایشگاه توانمندیها و ظرفیتهای لامرد، از آمادگی موسسه متبوعش (موسسه ژو) برای راه اندازی و پشتیبانی از فروشگاه‌های آنلاین در زمینه عرضه محصولات غذایی، صنایع دستی و سایر کالاهای مدنظر به سراسر کشور و دنیا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، مصطفی شیرزاد, زاده ی مُهر، سال ۱۳۹۲ به استخدام پالایشگاه فاز ۴ و ۵ عسلویه درآمد و سال ۱۳۹۸ بالاخره تصمیمم را گرفت و استعفا داد و پالایشگاه را ترک کرد، از سال ۱۳۹۶ با دنیای دیجیتال مارکتینگ آشنا شد. ۶ سال پیش کم تر کسی در منطقه‌ی لامرد و مهر نام دیجیتال مارکتینگ را شنیده بود. تجربه های شغلی متعددی داشت که یکی از آن ها، راه اندازی آژانس هواپیمایی ونداد گشت در شهرستان مهر در سال ۱۳۹۷ است که کماکان به فعالیت خود ادامه می دهد. آشنای با دنیای دیجیتال مارکتینگ باعث شد در کنار این کار، به دلیل علاقه ای که داشت، در زمینه های طراحی سایت، تبلیغات و کپی رایتینگ نیز با چند شرکت همکاری کند. در سال ۱۳۹۸ به تهران رفت و در آموزشگاه ماهان و چند مدرسه کسب کار که می توان گفت بهترین آموزشگاه کسب و کار کشور است شروع به یادگیری و فعالیت کرد. هم زمان در شرکتی تبلیغاتی به عنوان مدیر اجرایی شروع به فعالیت کرد. پس از آن در تهران به فکر راه اندازی دفتری با ۵ کارمند افتاد، مشاوره فروش ، طراحی سایت، سئو، تبلیغات و … از جمله فعالیت هایی بود که در آن مجموعه انجام می شد. با شرکت ها و افراد سرشناس دنیای کسب و کار هم چون حسین طاهری، مسیح جوادی، آرش اسماعیلی و … در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات شروع به همکاری کرد، همان جا با شرکت های مختلفی در حوزه های مختلف از جمله منطقه ویژه پارسیان(ایمیدرو) گرفته تا کارخانه درب و پنجره تا فراورده های خرما گالری طلا و خدمات آموزشی همکاری داشت. از سال ۱۴۰۱ هم در لامرد با همکاری فائزه آسوده از هنرمندان شهرستان، آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات ژو را راه اندازی کرد که تا الان همراه کسب و کارهای زیادی در منطقه بوده است.

مصطفی شیرزاد در جریان بازدید از نمایشگاه هفته لامرد، از وضعیت کسب و کارهای انلاین در منطقه لامرد و مهر با او صحبت کردیم.  شیرزاد  از فعالیت‌های اخیر آژانس دیجیتال مارکتینگ ژو گفت:  در این مدت با بیش از ۲۸ کسب و کار شناخته شده همکاری داشته ایم و مشاور کسب و کارهایی در حوزه های مختلف کسب و کار بوده ایم و آن ها را وارد دنیای کسب و کار دیجیتال کرده ایم؛ از جمله فست فود هایل، کلینیک دندان پزشکی و دکتر غافری، مبلمان دهقان، کلینیک زیبایی مهرآوا، ماشین های اداری کرمی، گالری طلای آرامه، آکادمی های مختلف کسب و کار از جمله آرامه و سجاد صفایی، درب و پنجره ی وین شیک، فروشگاه های موبایل همچون اپل استور، آنی شاپ و گوشی چی، فروشگاه های لباس، لوازم آرایشی، خدمات نگهداری از سالمندان، وسایل سردکننده، لاستیک و قطعات خودرو … بوده ایم. علاوه بر این به افراد و کسب و کارهای بسیاری در راه اندازی کسب و کار، طراحی سایت، سئو، تبلیغات و … مشاوره داده ایم و همراهشان بوده ایم.

وی اعلام کرد: با اداره ی کار و کارگروه اشتغال شهرستان نیز وارد مذاکره شده ایم و آماده ی هر گونه همکاری از جمله امضای تفاهم نامه، جلسات مشترک با کارگروه اشتغال، راهبری اصولی فضای کسب و کار منطقه با تکیه بر دانش و تجربه ای که در این مسیر کسب کرده ایم، مشاوره و عارضه یابی برای کسب و کارهای منطقه و … بوده است.
ارتباط با دانشگاه های دولتی و آزاد غیرانتفاهی و برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی در این دانشگاه ها از دیگر برنامه های آژانس ژو دراین مدت بوده است.

این فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ در پاسخ به اینکه بازار تجاری دهشیخ و لامرد در این مدت چه تغییراتی در نحوه ی فروش و بازاریابی داشته است، اظهار کرد:  پیشنهادم به همه‌ی بازاریان دهشیخ و لامرد این است که هر چه زودتر به سمت دنیای دیجیتال و اینترنت رو بیاورند. البته اخیرا مشاهده می شود که کسب و کارهای زیادی در منطقه، به طور جدی در حال فعالیت در بستر اینستاگرام هستند که به هر حال خبر خوبی است، اما کافی نیست؛ اینستاگرام به تنهایی نمی تواند یک پلتفرم اینترنتی مناسب برای کسب درآمد باشد. فضای مناسب و پایدار و ماندگار برای کسب و کارها، سایت اینترنتی است. 

او در ادامه به راهکارها برای ارتقای فروش و خروج از سبک سنتی فروش محصولات در بازار دهشیخ و لامرد اشاره کرد و افزود: به عنوان یک کسب و کار باید جایگاه و پایگاه مختص خود را داشت، در اینستاگرام و تلگرام و سایر پلتفرم ها شما در بهترین حالت یک مستاجرید و معلوم نیست فردا صاحبخانه یا دیگران چه تصمیمی برای خانه ای اجاره ای شما بگیرند، اما سایت، ملک شخصی شماست و برای همیشه هم باقی می ماند. 
به گفته وی، برای داشتن یک سایت اینترنتی کارآمد، کسب و کارها نیاز به طراحی سایت هوشمند و با برنامه دارند. اصولی در طراحی سایت وجود دارد که افراد در گام نخست متوجه اهمیت آن نیستند. پس از چند ماه راه اندازی و کار با سایت، هم باید روی یک سری از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خودشان، سئو انجام دهند. سئو فرایندی است که طی آن، سایت شما از صفحات پایین موتور جستجوی گوگل، به صفحه ی اول منتقل می شود و اگر این امر رخ ندهد، قطعا نمی توان انتظار بازخورد زیادی از سایت در کسب و کار و فروش اینترنتی داشت. 
شیرزاد اضافه کرد:
بیش از ۴٠٠ مغازه در منطقه تجاری دهشیخ و سیگار به صورت سنتی فعالیت می کنند. با جدی تر شدن حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، کم کم این کسب و کارها به فضای آنلاین رو آورده اند و با آموزش هایی که ارائه کردیم، اقبال این کسب و کارها به اینستاگرام بیشتر هم شده و در این مدت با ورود آن ها به این حوزه، سود بیشتری را کسب کرده اند. کسب و کارهای مطرح منطقه ی لامرد و دهشیخ می توانند از راه آنلاین شدن، به برندهای مطرح کشوری تبدیل شوند و بخشی از بازار لوازم خانگی و … کشور را تصاحب کنند.
این جوان فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ بیان کرد: غذاها و محصولات محلی منطقه ی ما مثل ماجون ، خرما،ارده و دیگر اقلام پتانسیل بالایی برای ورود و تصرف بازار کل کشور دارند. ورود به فضای آنلاین می تواند راه میان بری برای این محصولات باشد.
در مجموع بازار جنوب کشور،  بازار خوب و پر از پتانسیلی است؛ ما به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس نزدیکیم و می‌توانیم محصولات خودمان را به سراسر دنیا بقرستیم.

وی درباره موانعی که بر سر راه کسب و کارهای آنلاین وجود دارد، گفت: یکی از مشکلات اصلی کسب و کارهای آنلاین، بحث حمل و نقل کالاست که متأسفانه در بسیاری از اوقات، سیستم فعلی پست در کشور، پاسخ گوی سرعت یا حجم انتقال کالای این کسب و کارها نیست. تجربه ی من از همکاری با کسب و کارهای مختلف، یافتن و ساختن راه های منحصر به فرد انتقال کالا است که هر کسب و کار موفق به طریقی برای خود ایجاد کرده است و شرکت‌های مطرحی نیز در کنار پست برای انتقال کالا وورد پیدا کرده اند.

چالش دیگر، نبوداینترنت پرسرعت و با پهنای باند مناسب است و متأسفانه گران شدن اینترنت که خبر مهم این روزهای کشور است، آسیبی جدی به فروش های  اینترنتی خواهد زد. به گفته ی آقای میلاد نوری فعال حوزه ی دیجیتال مارکتینگ، تنها با ۷ بار باز کردن صفحه ی اول سایت فروشگاه دیجی کالا، بسته ی اینترنت روزانه ی معمولی یک کاربر تمام می شود. طبیعی است که در پی این گرانی، بازدید از سایت های فروشگاهی و استقبال از آن ها کاهش یابد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.