• تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 4:49
  • کد خبر : 4358
  • چاپ خبر

طنین نوای تعزیه خوانی در شب شهادت حضرت امام هادی علیه السلام

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، در ادامه برپایی نمایشگاه هفته لامرد در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید نعیمی، در شب شهادت دهمین پیشوای ارجمند شیعیان حضرت امام هادی علیه السلام و در جهت ایجاد فضایی متفاوت درمجموعه این نمایشگاه، گوشه ای از تعزیه شهادت حضرت علی اکبر علیه السلام برای شهروندان اجراشد. این قطعه از

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، در ادامه برپایی نمایشگاه هفته لامرد در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید نعیمی، در شب شهادت دهمین پیشوای ارجمند شیعیان حضرت امام هادی علیه السلام و در جهت ایجاد فضایی متفاوت درمجموعه این نمایشگاه، گوشه ای از تعزیه شهادت حضرت علی اکبر علیه السلام برای شهروندان اجراشد.

این قطعه از تعزیه مشتمل بر قسمتهای وداع حضرت علی اکبر با عمه اش حضرت زینب و مادرش ام لیلا، بوسیله دست اندرکاران و نسخه خوانهای مرکز تعزیه داری محله بنی هاشم شهرستان لامرد اجرا و مورد استقبال مخاطبان و غرفه داران نمایشگاه واقع شد.

قطعه یادشده از تعزیه شهادت حضرت علی اکبر، باهنرمندی آقایان کربلایی احمد امینی(نسخه خوان حضرت زینب)، کربلایی مهدی قائدی(نسخه خوان حضرت علی اکبر)، کربلایی مصطفی امینی(نسخه خوان ام لیلا) و مدیریت اجرایی سیدعلی عمرانی اجرا و برگزار شد.

استفاده از لباس، ابزار، آداب و افعال و نوای اصیل و سنتی تعزیه منطقه لامرد بوسیله نسخه خوانها از ویژگیهای اجرای این قطعه ازتعزیه بود.

قابل ذکر اینکه در اجرای این برنامه، تمامی ابزار و تجهیزات سیستم صوت و عوامل فنی و پشتیبانی از مجموعه مرکز تعزیه داری محله بنی هاشم مورد استفاده قرار داشت  و از این زاویه دید، مردمی بودن این هنر آیینی برای مخاطب کاملا مشهود بود.

مرکز تعزیه داری محله بنی هاشم با بیش از یک قرن، از مراکز مهم تعزیه داری در جنوب فارس است و در سیر تاریخی آن نسخه خوانهای معروف و سرشناسی به تعزیه منطقه لامرد ورود پیداکرده اند.


خبرنگار: طیبه عبداله زاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.