• تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1402 - 6:36
  • کد خبر : 4348
  • چاپ خبر

گفتگو با محتشم، کارآفرین جوان متخصص؛فرصت کار و‌ریسک‌پذیری را به جوانان می‌دهیم/ روش مدیریتی من دادن فرصت به افرادی است که دیده نشده اند

به گزارش دریافتی پایگاه خبرس افق فارس، این روزها، مساله شغل و کسب درآمد دغدغه بسیاری از مردم شده است. برخی جوانها معتقدند کار مناسبی برای آنها وجود ندارد و برای راه اندازی یک کسب و کار شخصی نیز نیاز به سرمایه و … است. مدیران کارآفرین زیادی هستند که توانسته ‌اند با مدیریت قوی

به گزارش دریافتی پایگاه خبرس افق فارس، این روزها، مساله شغل و کسب درآمد دغدغه بسیاری از مردم شده است. برخی جوانها معتقدند کار مناسبی برای آنها وجود ندارد و برای راه اندازی یک کسب و کار شخصی نیز نیاز به سرمایه و … است. مدیران کارآفرین زیادی هستند که توانسته ‌اند با مدیریت قوی خود کسب ‌و کارهای موفقی راه اندازی کرده و از این طریق برای اکثریت جویای کار اشتغالزایی کنند. مجید محتشم هم یکی از مدیران موفق کارآفرین و از فعالان اقتصادی جوان کشورمان است که با حضور در مجموعه های مختلف و ارائه ایده های جدید و نو به بالندگی و ارتقای موقعیت شرکت کمک کرده است.

محتشم فارغ التحصیل کارشناسی مدیریت بازرگانی، علوم تربیتی و کارشناسی ارشد جغرافیای سیاسی است. وی برای رسیدن به موفقیت ابتدا از دایره امن خود خارج شده در شروع فعالیتش در بخش حراست بانک گردشگری مشغول به فعالیت بود و سپس بعنوان مدیرعامل، شرکت حفاظتی مراقبتی ایمن گستر مرصاد را از سال ۹۸ با حدود ۳۰۰ نیرو تحویل گرفت که پس از یکسال این تعداد نیروی کار به ۱۲۰۰ نفر رسید و پس از چندین سال این شرکت برخلاف شرکت های هم نوع خودش از زیان ده بودن خارج به شرکت های سودده هلدینگ گروه مالی گردشگری تبدیل شد. 

مجیدمحتشم از زمان حضور در شرکت مرصاد با طراحی استراتژی کامل و مشخص نمودن اهداف راهبردی مجموعه، گامش را فراتراز شرکت های گروه مالی گردشگری گذاشت و با ارگان های دولتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، شرکت های تاکسیرانی، بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان وارد مذاکره شد و توانست با حضور در این مجموعه ها تیم خود را تکمیل کرده و نیروهای بیشتری را مشغول به کار کند.

محتشم پس از یکسال و با نظر مثبت جناب آقای دکتر مهدی جهانگیری مدیرعامل محترم گروه مالی گردشگری با کارنامه ای درخشان بعنوان مدیرعامل امید پردیس کارسازان و قائم مقام هلدینگ توسعه امید افق گردشگری انتخاب شد. وی که در سنوات گذشته بعنوان مدیری خلاق و توانا و همچنین همراه پرسنل خود، شناخته میشد مجدد وارد شرکتی خدماتی شد که این شرکت در آن برهه زمانی با حضور ۱۰۰ نیروی کار با ضرر روبرو بود پس از گذشتن چندین ماه و ایفاد قرارداد های جدید شرکت علاوه بر سود ده شدن به تعداد نیرو۸۵۰ نفر رسید.  

مجید محتشم را می توان یک مدیر کارآفرین و موفق دانست که طی چندین سال ناجی شرکت های در حال ورشکستگی بوده و پس از اتمام ماموریت خود به شرکت های دیگر منتقل شده و ماموریت خود را آنجا شروع می کرد. ایده های خلاقانه، برنامه ریزی درست، مدیریت قوی، ایجاد فرصت و نتیجه گرایی باعث به ثمر رساندن اهداف مجموعه ها می شود.

این مدیر موفق کارآفرین علاوه بر تاکید بر ارائه آموزش به نیروها، همواره اصل مهم پرداخت بدون تاخیر حقوق به کارمندان را در اولویت های خود قرار داده است؛ مولفه ای که متاسفانه در شرایط فعلی توسط بخشی از مدیران و سازمان ها مورد توجه قرار نمی گیرد.  

برای آشنایی بیشتر با نحوه فعالیت و مدیریت مجید محتشم مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه امید مبین و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه امید افق گردشگری(امگا) با وی گفت و گویی را داشته ایم  که در ادامه آمده است؛

تشکیل تیم و استفاده از جوانان حرفه ای و نخبه 

وی در ابتدای مصاحبه درباره افزایش قابل توجه نیروها در شرکت های زیر مجموعه اش می گوید: همواره تلاش کرده ایم که نیروها را از طریق رایزنی و تهیه مسیر مشخص و صحیح افزایش دهیم. به عنوان نمونه با رایزنی از شرکت هایی که در حال شکل گیری بودند اقدام به تامین منابع انسانی با ارائه سرویس های مناسب به مشتریان می کردیم. علاوه بر این سعی کرده ایم تیم حرفه ای و نخبه ای را تشکیل دهیم تا به این واسطه  تعداد بالای نیرو را با کمترین نفرات در ستاد پشتیبانی کنیم. 

از این مدیر موفق کارآفرین درباره حضورش در شرکت های ایمن گستر مرصاد و کارسازان امید پردیس  و چگونگی حضوردر شرکت توسعه امید مبین جویا شدیم که گفت: این شرکت تازه تاسیس است و در حوزه بورس و به صورت درون گروه مالی گردشگری فعالیت می کند. سرمایه اولیه این شرکت ۵۰ میلیارد ریال است و هدف از تشکیل این شرکت ساماندهی به حوزه بورس و سهام های درگروه می باشد.

مجیدمحتشم درباره فعالیتهایی افزون‌ بر حوزه بورس و سهام بیان کرد: از این پس می خواهیم از شکل واسطه گری خارج شده و به حوزه پول رسانی و لجستیکی وارد شویم. ضمن اینکه حضور در بورس را هم در کنار این اقدامات داشته باشیم.  

به گفته محتشم، شرکت توسعه امید مبین علاوه بر فعالیت در بورس یکی از قدرتمندترین شرکت های پول رسانی است که پول رسانی برای بانک های کارآفرین و گردشگری، شهرنت های بانک شهر، بانک دی و سایر بانک ها را در سراسر کشورانجام می دهیم که این کار نیازمند وجود تعداد زیاد ابزار لجستکی می باشد، به همین منظور هم تعداد ۲۰۰ خودرو خریداری شده است و در حدود ۷۰۰ پرسنل شامل راننده و متصدی جا به جایی پول در شرکت ها مشغول به فعالیت هستند.

ایجاد انگیزه در کارمندان

این کارآفرین جوان و متخصص شرایط اقتصادی کشور را بحرانی ارزیابی کرده و می گوید: با توجه به شرایط فعلی به نظر می رسد تورم همچنان در پایان سال با روند افزایشی روبرو شود به همین دلیل ما در مجموعه های خود و با دستور صریح شخص آقای دکتر جهانگیری مدیریت محترم گروه مالی گردشگری، خود را موظف نمودیم که علاوه بر اشتغالزایی افراد نیازمند و همچنین کاربلد به آن ها فرصتی دهیم تا خود را نشان داده و از ظرفیت های آن ها استفاده شود.

مجید محتشم درباره روش های مدیریتی اش در زیرمجموعه هایش می گوید: یکی از روش های مدیریتی من دادن فرصت به افرادی است که با داشتن تخصص دیده نشده اند. ما امکانات و بستر لازم را در اختیار این افراد قرار می دادیم و بعضا کارشناس مجموعه به یک مدیر تبدیل می شد. این مساله باعث می شود افراد با داشتن اختیار، توانایی های خود را در قامت یک انسان موفق ظاهر کنند چون در آنها انگیزه و رغبت ایجاد شده است. 

محتشم در این خصوص تاکید می کند: مدیران در بسیاری از شرکت ها از چنین راهکاری استفاده نمی کنند زیرا بیشتر به دنبال آن هستند که همه افراد و مسائل را زیرنظر داشته باشند. بسیاری از این مدیران یا بازنشسته هستند و یا در آستانه بازنشستگی قرار دارند و نمی خواهند فردی نسبت به آنها برتری داشته باشد اما من به آنها می گویم اگر می خواهید در مجموعه تان موفق باشید فرصت کار و ریسک پذیری را به نیروهای خود آموزش دهید چراکه قطعا پاسخ خوبی خواهید گرفت.

امنیت شغلی ایجاد کرده ایم

محتشم با تاکید بر اینکه باید به جوانان فرصت داده شود، می گوید: ما تلاش خود را کرده ایم در شرایط اقتصادی فعلی جوانان را نا امید نکنیم و تا جایی که در توان داشته باشیم برای آنها اشتغالزایی کرده و همزمان امنیت شغلی هم ایجاد کنیم تا دغدغه این مساله که آیا امکان ادامه فعالیت در شرکت را دارند یا خیر را، نداشته باشند. 

وی در پایان سخنانش بیان می کند: ما در دو سال گذشته افزایش حقوق زیادی برای کارمندان شرکت درنظر گرفتیم، در حالی‌که بعضی از شرکت ها اقدام به تعدیل نیرو کردند. وی با یادآوری خاطره‌ای از آقای جهانگیری ادامه داد: در برهه‌های زمانی که روند قیمت دلار افزایشی بود و مدیران درصدد کاهش کارمندان بودند، آقای جهانگیری به مدیران تاکید داشتند  تعداد نیروها را ۲۰ درصد افزایش می دهید یا استعفا می دهید و این روشی است که ما آن را الگوی خود قرار داده ایم، درواقع ما با کارآفرینی برای افراد نیازمند به شغل، باری از دوش مردم برمی‌داریم. 

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.