• تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 9:34
  • کد خبر : 4417
  • چاپ خبر

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر خبرداد؛فزایش ۸ درصدی تولید متانول پتروشیمی بوشهر

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: واحد متانول پتروشیمی بوشهر در ۱۹ اسفند توانست با عبور از مرز ۱.۵ میلیون تن تولید، افزایش ۸ درصدی را نسبت به سال قبل داشته باشد. به گزارش خبرنگار افق فارس از عسلویه، جواد حاتمی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: پتروشیمی بوشهر در ۲ عرصه درحال فعالیت است.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: واحد متانول پتروشیمی بوشهر در ۱۹ اسفند توانست با عبور از مرز ۱.۵ میلیون تن تولید، افزایش ۸ درصدی را نسبت به سال قبل داشته باشد.

به گزارش خبرنگار افق فارس از عسلویه، جواد حاتمی؛ مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: پتروشیمی بوشهر در ۲ عرصه درحال فعالیت است. نخست، بخش تولید در فاز اول و زنجیره ارزش متان و همزمان اجرای فاز توسعه‌ای و ابرپروژه فاز دوم که توسعه زنجیره ارزش اتان است.

وی افزود: در ابتدای سه ماهه دوم سال ۱۴۰۲ با تغییر رویکرد و برنامه‌ها و تعیین اهداف جدید، بخش زیادی از چالش‌های پیش‌رو در هر دو عرصه اعلام شده را تاکنون رفع کرده، منافع و موفقیت‌های درخوری را برای سهامداران، شرکت و کشور کسب نمودیم.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر تصریح کرد: همزمانی تولید در فاز اول و اجرای همزمان ۴ پروژه در قالب ابرپروژه فاز دوم، فرصتی برای پتروشیمی بوشهر بود تا بتواند علاوه بر فروش داخلی، صادراتی، ارزآوری و کمک به چرخه اقتصاد کشور، بخشی از منابع مورد نیاز اجرای فاز توسعه‌ای را هم تامین نماید.

حاتمی با بیان اینکه در هفته پایانی دی‌ماه توانستیم ۱٫۳۱۸ تن متانول تولید کرده و از رکورد خودمان از ابتدای راه‌اندازی این واحد در سال ۱۳۹۹ عبور کنیم گفت: به شکل عینی برای تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری در رشد تولید قدم برداشتیم. درسرویس نگه داشتن تمام خطوط تولیدی، تعمیرات همزمان بخش‌های مختلف بدون توقف تولید و رفع کوچکترین نشتی‌های خطوط فرآیندی، بخشی از تلاش و جهاد صورت گرفته توسط همکارانم است که در کنار خصایص منحصربفرد پتروشیمی بوشهر مانند دراختیار داشتن زنجیره بالادست گاز تا متانول و همچنین استقلال حداکثری در تامین یوتیلیتی، لطف خداوند را شامل حال ما نموده و توانستیم تا ۱۹ اسفند، یک میلیون و پانصد و بیست و سه هزار تن تولید متانول داشته و تولید خود را نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش دهیم.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر گفت: شرکت پتروشیمی بوشهر نمونه‌ای بارز از توجه و بهره‌گیری از توان و تخصص داخلی در عرصه بهبود عملکرد تولید است. اتکای ما برای افزایش تولید، توان و تجربه در کنار انگیزه جوانان نخبه بوده، به‌دور از هیاهو، دانش فنی در دسترس را با پروژه‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقا داده و در برخی زمینه‌ها تولید علم نیز داشته‌ایم.

حاتمی در پایان گفت: واحد متانول یک میلیون و ششصد و پنجاه هزارتنی پتروشیمی بوشهر، امسال شاهد رکورد تولیدی متفاوت نسبت به تمام ادوار خود بوده و این رویداد امیدآفرین در کنار نزدیک شدن به تکمیل ۳ واحد از ابرپروژه فازدوم نیز، نویدبخش ارتقا نقش پتروشیمی بوشهر در اقتصاد و صنعت ایران عزیز و اسلامی خواهد بود.

شرکت پتروشیمی بوشهر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده و سال ۱۳۹۹ فاز اول آن با ظرفیت تولید ۶٫۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی به‌بهره‌برداری رسیده است.

این شرکت که با سرمایه‌گذاری خود تنها پالایشگاه گازی صنعت پتروشیمی را راه‌اندازی نموده در آینده‌ای نزدیک با تکمیل ۴ واحد تولید الفین، اتیلن‌گلایکل، پلی‌اتیلن سنگین و یوتیلی و آفسایت خود، ۹ واحد فرآیندی که زنجیره ارزشی منحصربفرد از بالادست گاز تا محصولات اتان و متان پایه را تشکیل می‌دهد دراختیار خواهد داشت.

فاز سوم این مجتمع ۷۷ هکتاری (در ۴ سایت مختلف) نیز خوراک خود را از محصولات نهایی و میانی فاز اول و دوم تامین خواهد نمود.

استقلال حداکثری در تامین یوتیلیتی نیز از دیگر ویژگی‌های این شرکت است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.