• تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 شهریور 1401 - 3:57
  • کد خبر : 3562
  • چاپ خبر

عرضه ۳۱۱هزار تن سیمان در بازار داخلی/ موانع اداری تحقق برنامه‌های مسئولیت اجتماعی سیمان لامرد برطرف شوند/ لزوم تعیین تکلیف مجوزهای اعطایی به سرمایه‌گذاران متقاضی احداث کارخانه سیمان در لامرد

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد گفت: طی سال جاری ۳۱۱ هزار تن سیمان در بازار داخلی عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، ابراهیم غلامزاده مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد در جمع خبرنگاران گفت: سیمان لامرد جزو بزرگترین کارخانه سیمان استان فارس است و با عرضه سیمان باکیفیت به داخل و خارج کشور از جمله برندهای موفق و مطرح سیمان به شمار می‌آید.

وی افزود: کارخانه سیمان لامرد با ظرفیت تولید سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن سیمان در مدار تولید قرار دارد و تمام تلاش مهندسان کارخانه در مسیر استمرار حداکثر ظرفیت تولید بوده است.

غلامزاده  ادامه داد:   از ۵۱۱هزار تن تولید امسال تاکنون نیز ۳۱۱ هزار تن در بازار داخلی به فروش رسید و حدود ۱۵۰ هزار تن سیمان تیپ صادراتی به کشورهای قطر، کویت و عمان صادر شد و  50 هزارتن هم موجود داریم.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد در بخشی از سخنانش از پایان یافتن مطالعات فنی-مهندسی برای احداث فاز دوم کارخانه سیمان لامرد خبر داد و اظهار کرد: احداث فاز دوم مانند خط فعلی و با به‌روزرسانی جدید و از منابع داخلی شرکت با ظرفیت تولید  سالیانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن در دست اقدام است.

وی درباره عرضه های اخیر سیمان در بازار بورس کالا گفت: عمده تولید سیمان لامرد در بازار داخلی عرضه می‌شود و اگر آمارهای عرضه اخیر سیمان لامرد در بورس کالا بررسی شود، دو ماه است که ۲۰ هزار تن عرضه کردیم و ۵ تا ۶ هزار تن فروش می‌رسد.

به گفته غلامزاده،  اکنون با کاهش تقاضا در بازار داخلی روبرو هستیم اما در برخی فصول سال مثل فصل گرما و قطعی برق کارخانه یا فصل زمستان با کاهش و قطعی گاز، با افزایش تقاضا سبب کاهش سیمان در بازار می‌باشیم و این تصور درباره سیمان لامرد که درصد بالای آن به خارج کشور صادر می شود، اشتباه است و آمارها گویای اثبات این ادعا بوده و از سویی نوع، آنالیز سیمان صادراتی و کلینکر آن با سیمانی که در بازار داخلی عرضه می‌شود، متفاوت است.

مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد در ادامه با اشاره به اینکه فروردین سال گذشته(۱۴۰۰)  هزینه گاز کارخانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود  و دی ماه آن سال ۱۰ میلیارد تومان و اکنون به ۶ و نیم میلیارد تومان رسیده است و در کنار هزینه های سرسام آور تعمیرات، افزایش چندبرابری حقوق معدنی،  و سایر هزینه ها نیز قیمت سیمان فقط دو برابر شده است و با همه‌ی این سختی‌ها و موانع، تلاش کردیم تا تولید کاهش پیدا نکند.

به گفته غلامزاده،  اعطای سه مجوز احداث کارخانه سیمان در لامرد با کدام توجیه اقتصادی و آن هم در نزدیکی کارخانه سیمان لامرد با چه هدفی صورت گرفته است و حال اینکه سال‌ها از اعطای این مجوزها گذشته و فقط در حد بنر و کلنگ‌زنی و هیچ خبری از احداث و بهره‌برداری نیست، رسانه‌ها بپرسند چرا مولفه‌های بررسی نیاز بازار داخلی و خارجی، آورده سرمایه‌گذار و مطالعات اقتصادی صورت نمی‌گیرد و این مجوزها اعطا می‌شود.

غلامزاده در جمع خبرنگاران به برخی موانع اداری در تحقق برنامه مسئولیت‌های اجتماعی از جمله ساخت و تکمیل مجتمع تفریحی-گردشگری سرکوه تابناک و احیای چشمه آبگرم لامرد اشاره کرد و از مسئولان خواست تا موانع را برطرف سازند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.