• تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مرداد 1401 - 8:04
  • کد خبر : 3101
  • چاپ خبر

کارخانه سیمان لامرد به کمک بیمارستان اشکنان شتافت

کارخانه سیمان لامرد ۲ میلیارد ریال از هزینه دستگاه رادیولوژی بیمارستان بعثت اشکنان را تامین کرد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس به نقل از خبرنگار ایلنا از لامرد، باتوجه به خرابی‌های متعدد دستگاه رادیولوژی بیمارستان بعثت اشکنان لامرد که به گفته علی خداپرست مدیر بیمارستان اشکنان، حدود ۳۵ سال از عمر آن می‌گذرد و از آنجاییکه این دستگاه کاربرد بسیاری در تشخیص ابتدایی و تسریع در روند درمان بیماران دارد، در همین راستا کارخانه سیمان لامرد در عمل به مسئولیت های اجتماعی به یاری بیمارستان بعثت اشکنان شتافت و بخشی از هزینه خرید رادیولوژی دیجیتال DDR این بیمارستان به مبلغ ۲ میلیارد ریال مورد موافقت ابراهیم غلامزاده مدیرعامل کارخانه سیمان لامرد قرار گرفت.

برپایه این گزارش، دستگاه قبلی رادیولوژی بیمارستان اشکنان ، آنالوگ بوده که از کیفیت تصویر و دقت بالایی نیز برخودار نبوده است و اکنون دستگاهی که قرار است خریداری شود از نوع رادیولوژی DDR است که در تکنولوژی DDR روش رادیولوژی دیجیتال، اشعه ایکس ابتدا با سنتیلاتور برخورد کرده، فوتونهای نوری ایجاد می شود و این فوتونها توسط فوتو دایود جذب شده به سیگنال الکتریکی تبدیل می شود و سیگنال های تولید شده به کامپیوتر جهت پردازش منتقل می گردد. تصویر حاصله دارای نویز کمتر و در نتیجه کیفیت بالاتری است.

در رادیولوژی دیجیتال به جای استفاده از فیلم اشعه ایکس، از دستگاه ضبط عکس دیجیتال استفاده می‌کند. این مورد مزایایی شامل پیش نمایش و در دسترس بودن سریع تصویر را باعث می‌شود و علاوه بر این موجب حذف مراحل هزینه‌بر پردازش فیلم شده و محدوده دینامیکی گسترده‌تری را ارائه می‌دهد. همچنین امکان استفاده از تکنیک‌های پردازش تصویر خاص که کیفیت کلی تصویر را افزایش می‌دهند، وجود دارد. با حذف فیلم در رادیولوژی دیجیتال، هزینه تهیه فیلم رادیولوژی، داروهای ظهور و ثبوت فیلم، خرید و نصب تجهیزاتی نظیر پاس کاست، دستگاه ظهور و ثبوت فیلم و آلودگی‌های زیستی ناشی از فیلم‌های رادیولوژی کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.