• تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 - 5:17
  • کد خبر : 3000
  • چاپ خبر

آیین گرامیداشت روز جهانی کارگر در لامرد برگزار شد

آیین گرامیداشت رور جهانی کارگر در محل تشکیلات خانه کارگر لامرد برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری افق فارس، “عبدالرضا روحی” دبیر خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر در آیین گرامیداشت روز کارگر (یازدهم اردیبهشت) که با حضور جمعی از اعضای تشکلهای کارگری در محل خانه کارگر برگزار شد، افزود: مزد قانونی کارگران برای سال ١۴٠١ به هیچ وجه نباید تغییر کند. خوشبختانه نمایندگان کارگری و وزارت کار پای این مصوبه وایستادند و نگذاشتند تغییراتی به ناحق و غیرقانونی برعلیه منافع جامعه کار و تولید انجام شود.
وی ادامه داد: این  حداقل حقوقی که برای سال جاری تعیین شده است نیز بخشی از هزینه های زندگی جامعه کارگری را تامین می کند و اصلا به صلاح نیست که به بهانه های ایجاد تورم و بیکاری، مصوبه مزدی که به قانونی و مطابق ماده ۴١ قانون کار تعیین شده را تغییر دهیم و از این تریبون اعلام می کنم نباید گذاشت که صدای اعتراض کارگران بلند شود.
این فعال کارگری ضمن تشکر از اعضای ستاد هفته کارگر، کارگاه‌ها و کارفرمایانی که در برگزاری مراسم های گرامیداشت هفته کارگر فعالانه و دلسوزانه تلاش کردند، اظهار کرد: تجلیل از اقشار مختلف کارگری در بخش های شهرستان، بازدید از مراکز صنعتی، نشستهای بررسی و پایش مشکلات کارگران از جمله برنامه های امسال در هفته کارگر بود که برگزار شد.

در این آیین که به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، علی دهشیخی از اعضای تشکیلات خانه کارگر به بخشی از مطالبات بازنشستگان در زمینه اجرای افزایش  مستمری، تامین مسکن اشاره کرد و در پایان نجف دقاق از اعضای قدیمی این تشکیلات، قطعنامه روز جهانی کارگر را قرائت کرد.

خبرنگار و سردبیر افق فارس : مرتضی عبداله زاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.