• تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 12:25
  • کد خبر : 2996
  • چاپ خبر

پیش تولید مجموعه «در حدیث دیگران» در لامرد فارس به پایان رسید

مرحله پیش تولید مجموعه مستندبازسازی «در حدیث دیگران» با ساختاری مبتنی بر بازسازی تاریخی و از زبان شخصیت های غیرشیعی و غیرمسلمان، در لامرد فارس به پایان رسید.

به گزارش افق فارس از ایرنا، سید ابوالحسن عمرانی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این مجموعه روز چهارشنبه اظهار کرد: در این مجموعه با ساختاری متفاوت مبتنی بر بازسازی تاریخی و از زبان شخصیت های غیر شیعی و غیرمسلمان، فضائل و مناقب ائمه اطهار بویژه حضرت امیرالمومنین (ع) روایت می شود.

پیش تولید مجموعه «در حدیث دیگران» در لامرد فارس به پایان رسید

این پژوهشگر حوزه دین و رسانه ادامه داد: به تصویر کشیدن روایات تاریخی حدیث نگاران و مورخان اهل سنت در ادوار مختلف تاریخ پیرامون ویژگیهای خاندان پیامبر، موضوع اصلی این مجموعه را تشکیل می دهد.

وی اضافه کرد: امام شافعی در سده دوم و سوم، ابن ابی الحدید معتزلی، فقیه و ادیب سرشناس اهل سنت در سده هفتم، همچنین اندیشمندان معاصر مسلمان و مسیحی ازجمله دکتر طه حسین (ادیب و نویسنده اهل سنت از کشور مصر) دکتر جرج سجعان جرداق (نویسنده و پژوهشگر مسیحی از کشور لبنان) دکتر عبدالفتاح عبدالمقصود (نویسنده اهل سنت از کشور مصر) و…برخی از شخصیتهای غیر شیعی محسوب می شوند که متون روایی، تاریخی و ادبی آنها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عمرانی ضمن انتقاد از برخی متولیان ذی ربط بدلیل فرصت سوزی و کم‌توجهی به ظرفیت رسانه ای تاریخ ائمه اطهار و زوایای مختلف شخصیت ایشان گفت: عصر، عصر ارتباطات است و زبان رسانه، زبان تصویر به همراه سرعت انتقال اطلاعات؛ و ما فرصتی برای از دست دادن نداریم.

پیش تولید مجموعه «در حدیث دیگران» در لامرد فارس به پایان رسید

این کارگردان اظهار کرد: ناتوی فرهنگی با ابزار پیچیده و پیشرفته رسانه های مدرن همه جا را مسخر خودساخته و اندک اندک دهکده جهانی مک لوهان به یک قلعه تبدیل می شود. در چنین وضعیتی، حالت انفعال معنا ندارد لیکن ما تا چه اندازه در این زمینه فعال بوده‌ایم؟!

وی افزود: مرحله تولید این مجموعه حاوی قسمت های کوتاه تلویزیونی، بر اساس برنامه زمان بندی، به زودی آغاز می شود.

سید ابوالحسن عمرانی، مدرس حوزه و دانشگاه و فیلمساز مؤلف با تحصیلات خارج فقه و اصول، کارشناسی ارشد تهیه کنندگی تلویزیون(رسانه) و دانشجوی دکترای تاریخ اسلام می باشد که تاکنون آثار مختلف رسانه ای وی به زبانهای فارسی و انگلیسی تولید و پخش شده است.

وی همچنین مؤلف و مترجم حدود بیست عنوان کتاب می باشد که برخی از آنها عبارتند از: اسلام و هنرهای زیبا، تعزیه و تلویزیون، یاس در آتش، تعامل دین، هنر و رسانه در عصر ارتباطات، تعزیه و سووشون، بزمگاه خون، تعزیه و تراژدی و…

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.