• تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 10:44
  • کد خبر : 2991
  • چاپ خبر

حمایت از طرحهای پژوهشی برای ریشه یابی آسیب های اجتماعی مورد تاکید قرار گرفت

قاسم زائری، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به دعوت رسمی محمد هنرپیشه با حضور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی و کارکنان این نهاد دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش افق فارس به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد، محمد همرپیشه رئیس ارشاد لامرد به معرفی طرحها و برنامه های شاخص اداره در سال ۱۴۰۱ پرداخته و گفت: لامرد با داشتن حدود ۱۰۰ نویسنده وتقدیم ۳۵۰ اثر مکتوب به جامعه، نقش بسزایی در انجام پژوهش ها و کسب رتبه های پژوهشی کشور داشته است که سرآمد این نویسندگان علامه فقید محمد باقر محمودی علامرودشتی است که ۵۴ عنوان کتاب به چاپ رسانده و شهید مطهری از کتب ارزشمند وی در خصوص موضوعات نهج البلاغه یاد می کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی لامرد در ادامه اظهار داشت: رایزنی ها یی در خصوص تا مین اعتبار برگزاری بزرگداشت اهالی قلم شهرستان انجام شده که در صورت تامین هزینه این همایش در سال جاری برگزار خواهد شد.
این مسئول فرهنگی با اشاره به آئین تعزیه خوانی درلامرد نیز اشاره ای داشته و گفت: لامرد با داشتن ۲۲ گروه تعزیه به عنوان قطب تعزیه در جنوب کشور معرفی شده است که ما خواستار ثبت جهانی تعزیه لامرد و ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری سوگواره تعزیه کشوری در این شهرستان می باشیم.
محمد هنرپیشه ضمن تقدیر از امام جمعه لامرد به جهت فعال نمودن نشست های شورای فرهنگ عمومی شهرستان اظهار داشت: حوزه کلی “معنویت، اخلاق و سبک زندگی اسلامی ایرانی” و “خانواده متعالی “به عنوان موضوعات دارای اولویت در دستور جلسات شورا در سال ۱۴۰۱ قرار گرفت.
قاسم زائری ریاست پژوهشگاه فرهنگ ، هنر و ارتباطات نیز ضمن ابراز خرسندی از بازگشت به زادگاه خود و دیدار با متولیان فرهنگ و هنر طی مطالبی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل بالا و قدمت ۵۷۰ ساله تعزیه شهرستان لامرد، رویداد برگزاری سوگواره تعزیه کشوری عاشورائیان لامرد باید بعنوان یک رویداد رسمی در تقویم رویدادهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و دبیرخانه دائمی برگزاری سوگواره ملی در این شهرستان دائر شود.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات کشور ضمن تقدیر از درایت و نظرات کارشناسانه رئیس و اعضای شورای فرهنگ عمومی لامرد، گفت: با دعوت از دکتر امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی جنوب استان فارس می توان به نتایج ارزنده ای در خصوص کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی مانند طلاق در جامعه شهرستان رسید و اینجانب در پژوهشگاه فرهنگ و هنر از طرحهای پژوهشی برای ریشه یابی آسیب های اجتماعی در لامرد حمایت خواهم کرد.
وی ضمن تبریک به هنرمندان صاحب مقام در جشنواره هنری کشور در سال گذشته، تاکید کرد: یاد و نام علامه فقید محمد باقر محمودی باید در روز نهج البلاغه ثبت شده در تقویم رسمی کشور زنده نگه داشته شود.
قاسم زائری ضمن اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد گفت: با توجه به صنعتی شدن شهرستان و انتظار بحق قاطبه فرهنگ وران و هنرمندان و همچنین دفاع از هویت فرهنگی شهرستان ، اشرافیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد باید در برنامه های فرهنگی و هنری تقویت شده و نیروهای کارشناس بومی در این نهاد استخدام شوند.
در پایان قاسم زائری از بخش‌های مختلف ارشاد لامرد بازدید و تعدادی ازکتب نویسندگان بومی شهرستان به ایشان اهدا گردید.
گفتنی است دکتر قاسم زائری متولد میرحسنی لامرد می باشد. وی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است که با حکم دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.