• تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 8:57
  • کد خبر : 2949
  • چاپ خبر

نخستین جشنواره بومی-محلی لامِردون در جنوب فارس برگزار می‌شود

دبیر جشنواره لامِردون گفت: لامِردون به عنوان اولین جشنواره فرهنگ و هنر بومی جنوب فارس با هدف معرفی آداب و رسوم، صنایع دستی و هنرهای سنتی با حضور ده‌ها هنرمند جنوب فارس، ۱۸ تا ۲۲ آذرماه سال جاری در شهر لامرد فارس برگزار می شود.

سعیده صداقت در گفت و گو با پایگاه خبری افق فارس بیان کرد: در گام نخست، در نشستی که با بانوان رابط ادارات داشتیم طرح اقتصاد بومی، هویت لامردی، اشتغال ملی، آشنایی و پاسداست آداب نیاکان و زندگی سالم بیان و مقرر شد هر اداره، در زمینه ای که می‌تواند همکاری لازم را انجام دهد؛ ادارات، انجمن های هنری و مردم نهاد و صنایع از پیشنهاد ارائه شده حمایت کردند.
این فعال فرهنگی-اجتماعی افزود: در گام دوم، کارآفرینان را شناسایی و برای حضور در چنین جشنواره ای دعوت کردیم و بدین ترتیب جشنواره رویه جدی تری به خود گرفت و کارگروه های مختلفی چون روابط عمومی و کمیته تبلیغات، مالی و پشتیبانی، هنرهای تجسمی و صنایع دستی، غذاهای محلی و بنیاد آفتاب، کودکان، گویش محلی و مراسم سنتی، موزه ها و گردشگری، مدیریت، محیط زیست و اجرایی و افتتاحیه شکل گرفت.


صداقت با نیم نگاهی به نامگذاری این جشنواره تصریح کرد: برای نامگذاری نمایشگاه یک فراخوان همفکری شکل گرفت و این میان «لامِردون» به عنوان اسم منتخب با رای اکثریت اعضا برگزیده شد.
دبیر جشنواره لامِردون از استقبال بی نظیر متقاضیان برای حضور در این جشنواره خبرداد و گفت: با اعلام فراخوان برگزاری جشنواره و واگذاری غرفه های آن به علاقه‌مندان، بصورت چشمگیری از مناطق برون شهرستانی و استانی متقاضیان حضور در نمایشگاه شدند.
این فعال فرهنگی لامردی ادامه داد: توانستیم بیش از ۲۵ غرفه مجزا که هر کدام از آنها ۲ الی ۳ هنرمند مدیریتش را برعهده دارند ایجاد کنیم.
سعیده صداقت با بیان اینکه جشنواره لامِردون در راستای یادآوری اصالت‌ بیخه جات تداوم خواهد تأکید کرد: بازی بومی محلی، اجرای مسابقات آشپزی، میزگرد های شبانه نویسندگان تاریخِ بیخه جات(نام قدیم ناحیه لامرد و مُهر)، موسیقی های محلی، شعرها و گویش محلی، آیین و مراسمات سنتی بومی، عرضه صنایع دستی، موزه مردم شناسی منطقه، محیط زیست و معرفی حیات وحش و نباتات بومی، مسابقات کودکان، فروش صنایع دستی و موادغذایی سنتی، تجلیل از غرفه داران و همیاران برتر برگزاری نمایشگاه و … از برنامه های مختلف این جشنواره است.
دبیر جشنواره لامِردون توانمندی افراد را شاخص انتخاب آنان به عنوان مدیران کمیته های مختلف جشنواره عنوان کرد و گفت: بازدید از غرفه های جشنواره برای عموم مردم از ساعت ساعت ۱۵:۳۰ الی ۲۱:۳۰ آزاد است؛ همچنین بازدید مهمانان کشوری و استانی نیز پیش بینی شده است که با قطعیت حضور آنان، اعلام عمومی خواهد شد.
وی از دفتر نماینده مردم لامرد و مُهر، فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، بسیج هنرمندان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و گردشگری، جهاد کشاورزی، محیط زیست، مجتمع گردشگری کیان، هلال احمر، شرکت مجتمع صنایه آلومینیوم جنوب (سالکو) و تابناک لامرد بابت همکاری و مساعدت در برپایی این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.
این جشنواره در شهرستان لامرد، میدان دکتر حیاتی، جاده فرودگاه، بعد از راهنمایی و رانندگی، مجتمع گردشگری کیان برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.