• تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 فروردین 1400 - 5:41
  • کد خبر : 2295
  • چاپ خبر

اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در آلوم شهر منطقه ویژه اقتصادی لامرد

رئیس هیئت مدیره شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) گفت: باهدف جلوگیری از خام فروشی آلومینیوم خام و رونق‌بخشی به استقرار کارخانه‌های بزرگ در آلوم شهر منطقه ویژه اقتصادی لامرد (شهرک پایین دست آلومینیوم)، متقاضیان سرمایه‌گذاری در آلوم شهر لامرد می‌توانند خوراک موردنیاز واحد تولیدی خود را از سالکو به صورت نسیه به مدت ۶ ماه، دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، اکبر ترکان در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری فلزات آنلاین گفته است: اکنون بیش از ۷۵۰ هزارتن آلومینیوم توسط چهار شرکت سالکو، ایرالکو، المهدی و هرمزال تولید می‌شود و این در حالیست که میزان مصرف آلومینیوم کشور ۲۵۰ هزار تن در سال است و بخش عمده آلومینیوم خام به بازارهای خارجی صادر می شود.

وی بر این باور است که راه اندازی صنایعی نظیر کابل‌سازی، رادیاتورسازی، تولید ورق آلومینیومی، لوله‌سازی، تولید پروفیل آلومینیومی، ریخته‌گری محصولات آلومینیومی مانند سرسیلندر، پیستون و همچنین رینگ آلومینیومی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، مانع از خام فروشی آلومینیوم و ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

رئیس هیئت مدیره سالکو از اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در آلوم شهر منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد و گفت: متقاضیان سرمایه‌گذاری در آلوم شهر لامرد می‌توانند خوراک مورد نیاز واحد تولیدی خود را از سالکو به صورت نسیه به مدت ۶ ماه، دریافت کنند.

وی تاکید کرد: به تولیدکنندگان حوزه پایین‌دست آلومینیوم به شرط آنکه واحدهای خود را در «آلوم‌شهر» مستقر سازند، شمش آلومینیومی را به صورت نسیه به آن‌ها تحویل می‌دهیم. تحویل مواد اولیه مورد نیاز این تولیدکنندگان، هم می‌تواند به صورت مذاب صورت بگیرد و از کارخانه سالکو مستقیم به واحدهای مستقر ارسال شود؛ چراکه مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب دارای فلاکس‌های بزرگ حمل آلومینیوم مذاب است که به این ترتیب ماده مذاب مستقیم وارد دستگاه‌های خطوط تولید واحدها می‌شود و هم به صورت شمش سرد باشد. ترجیح بر این است که این واحدها طوری تاسیسات خود را در مدار تولید قرار بدهند که از مواد مذاب به طور مستقیم از کارخانه سالکو تحویل گرفته شده و آغاز به تولید کنند. این باعث کاهش هزینه‌های تولید این صنایع خواهد شد.

تلاش برای حفظ کیفیت آلومینیوم تولیدی سالکو در سال ۱۴۰۰

ترکان افزود: آلومینیوم تولید شده در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب نسبت به دیگر شرکت‌های تامین‌کننده آلومینیوم اولیه داخلی، دارای کیفیت بالاتر و درصد خلوص بیشتری است و امیدوار هستیم این مزیت مهم را حفظ کنیم.

به گفته رئیس هیئت مدیره سالکو،  در سال ۱۴۰۰، اولین قدم این است که با راه‌اندازی بندر پارسیان در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، پودر آلومینای مورد نیاز سالکو را به جای واردات از بندرعباس، از این بندر وارد می‌کنیم و شمش صادراتی خود را از همین بندر صادر می‌کنیم. بنابرین از این پس، بندر پارسیان به صورت اختصاصی به عنوان بندر پشتیبان مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، خواهد بود. اولین کشتی حامل محصولات اولیه آلومینیوم در این ماه (فروردین ماه ۱۴۰۰) به آب انداخته خواهد شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.