• تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 - 11:15
  • کد خبر : 1692
  • چاپ خبر

طرح الحاق فرودگاه بین المللی شهدای لامرد به محدوده منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از تصویب طرح الحاق فرودگاه بین المللی شهدای لامرد به محدوده سایت منطقه ویژه اقتصادی در نشست کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، نشست کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح امروز سه شنبه (۲۵ آذر) با حضور نمایندگان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وزارتخانه های کشور، میراث فرهنگی، نفت، صمت، امور خارجه، اقتصاد و دارایی ، راه و شهرسازی و سایر اعضا برگزار شد که اعضاء پس از بحث و بررسی با طرح الحاق محدوده فرودگاه به سایت منطقه ویژه اقتصادی لامرد موافقت کردند.

فریدون فدایی‌دولت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در این نشست با ارائه طرح پیشنهادی الحاق فرودگاه به منطقه متبوعش به تبیین مستندات قانونی این منطقه راهبردی پرداخت.

وی ضمن تشریح اهداف مترتب بر این طرح و مزیتهای آن ادامه داد: توجه ماهیت عملکردی و پتانسیل‌های فراوان تجاری-صنعتی این منطقه، استفاده بهینه از ظرفیت اراضی محدوده الحاقی، کاهش هزینه اجرای زیرساخت‌ها، رعایت مفاد اسناد بالادستی از جمله سند پدافند غیرعامل کشور مدنظر قرار گرفته و برای تسهیل در اجرای این طرح تمامی مجوزها اعم از موافقت شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، شورای برنامه ریزی استان فارس، محیط زیست و منابع طبیعی دریافت شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد پیشینه مبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و برخورداری از زیر ساخت ها را از مزیتهای لامرد برشمرد و خاطرنشان کرد: افزایش سبد خدمات به سرمایه گذاران در راستای توسعه سرمایه گذاری و تسری قوانین مرتبط با معافیتهای گمرکی به فرودگاه لامرد از محورهای اصلی در این طرح منجر به رفع دغدغه های بازرگانان و تسریع در روند صادرات به کانونهای هدف در آنسوی آبها می شود.
به گفته این مدیر صنعتی، پیش از تصویب طرح الحاق فرودگاه نیز در راستای معرفی بسته های سرمایه گذاری، تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی ایران و قطر منعقد شد و همچنین رایزنی با تجار کشورهای حوزه خلیج فارس و فعالان بخش خصوصی صورت گرفت تا در بخش های فرودگاه و محدوده منطقه ویژه اقتصادی مبادرت به سرمایه گذاری کنند که امیدواریم با پیگیری مسئولان و حمایت معتمدین بومی، سرمایه های سرگردان به این بخش هدایت شود.
فدایی دولت اضافه کرد: از طرفی منطقه ویژه اقتصادی دارای یک ردیف بودجه دولتی است و در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی، از تمامی اختیارات قانونی و ظرفیت‌‌های بخش خصوصی برای توسعه همه جانبه زیرساخت‌های فرودگاه استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به افق روشن این نقطه راهبردی کشور در تحقق ایجاد یک عسلویه معدنی گفت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد به دلیل دسترسی به ذخائر عظیم گازی، منابع معدنی و کانی‌های غیرفلزی و از منظر طرح آمایش سرزمین و موقعیت پدافند غیرعامل، پتانسیل توسعه لجستیکی و ترانزیتی و دیگر مزیت های فراوان، امکان اجرای طرح های صنعتی انرژی بر و صنایع مادر و صادرات محور را دارد و قادر است نقش تعیین کننده‌ای در شکوفایی اقتصاد کشور ایفا کند.
فدایی دولت در این نشست از همکاری استاندار و اعضای شورای برنامه ریزی استان فارس، شرکت فرودگاه‌ها، سازمان های منابع طبیعی و محیط زیست، دبیر ، معاونین و اعضای دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نمایندگان عضو در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد در اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی لامرد تقدیر کرد و ابراز امیدواری کرد تحقق این مهم زمینه توسعه هرچه بیشتر این کانون بزرگ صنعتی را فراهم می کند.

در پایان کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با شرایط حفظ کاربری فرودگاه لامرد و از آنجاییکه مدیریت فرودگاه لامرد توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران استمرار خواهد داشت، با الحاق طرح پیشنهادی محدوده فرودگاه به سایت منطقه ویژه لامرد موافقت کردند.

در نشست امروز نمایندگان عضو کارگروه تخصصی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با ارائه دیدگاهها و پیشنهادات درباره دستور جلسه، منطقه ویژه اقتصادی لامرد را یکی از مناطق پویا دانستند که در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و با آماده بودن زیرساختها و دردسترس بودن امکانات فراوان، شرایط برای ایجاد کارخانه‌های بزرگ و کوچک در این منطقه راهبردی فراهم است.

پروژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی لامرد به شبکه سراسری راه آهن و آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب از خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد، ساخت آزادراه لامرد به پارسیان جهت تسریع در تامین مواد اولیه و صادرات محصولات، تصویب اجرای تقاطع غیرهمسطح در ورودی منطقه ویژه اقتصادی لامرد با مشارکت وزارت راه و شهرسازی از جمله طرح های توسعه ای مرتبط با این قطب اقتصادی است.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد واقع در جنوب استان فارس از زیر مجموعه های ایمیدرو است که نقش برجسته ای در پویایی صنعت و اقتصاد کشور دارد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.