• تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 - 8:12
  • کد خبر : 1686
  • چاپ خبر

ثبت املاک در لامرد راهکاری مناسب برای کاهش اختلاف‌های ملکی

یک وکیل دادگستری، ثبت املاک در لامرد را راهکاری مناسب برای کاهش اختلاف‌های ملکی دانست.

سکینه دهقان وکیل پایه یک دادگستری در گفت و گو با پایگاه خبری افق فارس گفت: اکثر اسناد رسمی شهرستان لامرد از نوع اسناد اصلاحات ارضی است که این اسناد، مشاعی و فاقد حدود مشخص بوده و علت اختلافات ملکی ناشی از عدم وجود اسناد رسمی با حدود اربعه مشخص است، حتی در اراضی مختلف به دلیل عدم دقت از سوی مأمورین اداره ثبت اسناد و املاک در سالیان گذشته اظهارنامه ثبتی به درستی تنظیم نشده و حدود پلاک‌های ثبتی نیز به درستی تعریف نشده است.

وی اظهار کرد: عمده پرونده‌های اختلاف ملکی، تصرف‌های غیر قانونی و غاصبانه برخی متصرفین اراضی باتوجه به نحوه اختلاف فی‌مابین و مستندات و مدارک اصحاب دعوی در دعاوی اثبات مالکیت، خلع ید، قلع و قمع، رفع مزاحمت و رفع ممانعت از حق در مراجع قضایی مطرح می‌شود.
این وکیل دادگستری ادامه داد: در خصوص پلاک‌های ثبتی مجاور نیز اختلاف در حدود آن‌ها موجب بروز اختلاف فی‌مابین اشخاص شده است و در سالیان اخیر افزایش ارزش اراضی در شهرستان لامرد یکی از دلایل افزایش پرونده‌های اختلاف ملکی قلمداد می‌شود.
دهقان افزود: بالا بردن اطلاعات عمومی مردم، آگاهی آنان از قوانین موضوعه و رویه عملی جهت تغییر کاربری اراضی، اجباری شدن ثبت املاک در حوزه ثبتی لامرد و آماده سازی ساز و کارهای لازم جهت انجام آن به عنوان راهکار قانونی برای کاهش دعاوی ملکی در حوزه قضایی لامرد پیشنهاد می‌شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.