• تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 - 5:21
  • کد خبر : 1426
  • چاپ خبر

«لامرد» در هفته ای که گذشت

پایگاه خبری افق فارس در گزارشی، برخی از اخبار مهم مرتبط با شهرستان لامرد در هفته گذشته را یادآوری می کند.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، این خبرها به شرح زیر است:

**سرپرست اداره ورزش و جوانان لامرد معرفی شد/ حاجی زاده: صنایع بزرگ لامرد در حوزه نرم افزاری و تیم داری ورزشی ورود کنند

در آئینی با تقدیر از خدمات ۵ ساله حمید غلامپور رییس پیشین اداره ورزش و جوانان لامرد، صادق فالی به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

غلامپور با حکم حاجی زاده، مسئولیت هماهنگی امور شهرستانهای اداره کل ورزش و جوانان را برعهده گرفت.

عباس حاجی زاده مدیر کل ورزش و جوانان فارس در این مراسم گفته است: «صنایع بزرگ در سطح شهرستان لامرد در زمینه نرم افزاری و تیم داری ورزشی ورود کنند زیرا ظرفیت های خوبی در رشته های ورزشی به ویژه فوتبال و فوتسال وجود دارد که در آینده نزدیک در این زمینه با مدیر عامل آلومینیوم جنوب دیدار خواهیم داشت.»

حاجی زاده با تاکید بر افزایش سمن ها در لامرد  افزود: «در حوزه جوانان لامرد ظرفیت های خوبی وجود دارد که در این خصوص باید سمن ها و انجمن های مردم نهاد افزایش یابد.»

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان فارس، سرانه ورزشی شهرستان ٩۵ صدم است که نشان می دهد کارهای خوبی در سطح شهرستان رخ داده است و ورزش شهرستان رو به پیشرفت است و باید پیشرفت بهتری داشته باشد.

حاجی زاده اعلام کرد: «۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی و ارزش افزوده برای شهرستان لامرد پیش بینی شده است.»

حسین شبانی نژاد فرماندار لامرد از پیگیری رفع مشکلات سالن ورزشی انقلاب این شهرستان خبر داد و گفت: « ۲ میلیارد تومان از ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته (اعتبار ارتقای زیرساخت‌های شهرستان) برای رفع مشکل سالن ورزشی انقلاب شهرستان هزینه می شود.»

**پیگیریها برای تسریع در عملیات اجرایی آزادراه لامرد-پارسیان

جعفر قادری نماینده مردم‌ شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برگزاری نشستی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  در خصوص دو پروژه آزاد راه شیراز ـ اصفهان و لامرد ـ پارسیان اظهار کرد: طی نشستی که با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین وزیر راه،  معاونین وزارت دفاع و برخی مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و همچنین ۴ تن از نمایندگان فارس در مجلس برگزارشد، این دو پروژه بزرگ تعیین تکلیف شدند.

به گفته وی، ۴ تن از نمایندگان فارس از جمله نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز حضور داشتند، که  در قالب این نشست، مقرر شد قرارداد آزادراه‌ لامرد- پارسیان نیز امضا شود و مصوب شود که این‌پروژه با مشارکت ایمیدرو، وزارت راه و شهرسازی  اجرا شود.

همچنین در خبر دیگری حسین شبانی نژاد فرماندار لامرد در حاشیه معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی لارستان، ضمن دیدار با ترکى معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانى وزارت راه و شهرسازى بر تسریع عملیات آزادراه لامرد-پارسیان تاکید کرده است.

چندی پیش اعلام شد که برنامه احداث آزادراه لامرد – پارسیان با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی ایمیدرو(سهم ۵۰ درصدی) و مشارکت سایر سرمایه گذاران(وزارت راه وشهرسازی و شستا)، در جنوب غرب کشور عملیاتی می شود.

محمدرضا باقری فرد مدیرکل سابق راه و شهرسازی لارستان در نشست خبری خود گفته بود؛ در وهله نخست باید قراردادی که با سرمایه گذار بخش خصوصی جهت اجرای این آزادراه منعقد شده است، تعیین تکلیف گردد و سپس تصمیم جدید برای این آزادراه اتخاذ شود.

**مدیرکل جدید راه و شهرسازی لارستان معرفی شد

در هفته گذشته، حسن شبانی با حضور «نعمت‌الله ترکی» معاون توسعه و مدیریت و منابع انسانى وزارت راه و شهرسازى، به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی لارستان معرفی شد و از خدمات محمدرضا باقری فرد مدیرکل پیشین تجلیل به عمل آمد.

حسن شبانی اهل داراب و دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران است. وی مدیر کل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان های تهران و فارس و معاون اداره کل راه و شهرسازی استان فارس را در کارنامه خود دارد.

مهم ترین خبر مهم این رویداد، درخواست لاری ها از معاون وزیر بود. در عین حال که تاکنون ایجاد اداره کل راهداری در لارستان متوقف شده بود، مسئولان لارستان خواستار اجرای این مصوبه شدند، این درحالیست که فعالان حوزه حمل و نقل در لامرد در گزارشی که قبلا در این پایگاه خبری منتشر شده، خواستار ایجاد این اداره کل در شهرستان لامرد هستند.

** مادر شهید مصطفی صفایی به فرزند شهیدش پیوست

زینب صفایی مادر شهید مصطفی صفایی از شهدای دوران دفاع مقدس شهرستان لامرد دار فانی را وداع گفت.

دانش آموز شهید مصطفی صفایی در اوایل سال ۶۰ به جبهه‌های نبرد اعزام شد و با شرکت در عملیات غرورآفرین فتح المبین در صبح روز دوم فروردین ماه ۱۳۶۱ در حالی که ذکر یا زهرا بر لب داشت آسمانی شد.

**برگزاری مانور امداد و نجات و اطفا حریق در منطقه ویژه اقتصادی لامرد
به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛ مانور امداد و نجات و اطفا حریق در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) واقع در منطقه ویژه اقتصادی لامرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، این مانور مشترک در روز چهارشنبه (۷ آبان) به مدت دو ساعت باهدف ارزیابی توان عملیاتی در شرایط اضطراری و امداد و نجات از ارتفاع و حوادث جاده‌ای و ترافیکی برگزار شد که وحدهای عملیاتی،ایمنی-آتش‌نشانی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، سالکو، هلال احمر و فرودگاه در اجرای این مانور، مشارکت داشتند.

برای مشاهده گزارش تصویری در اینجا کلیک کنید.

**۵ مصوبه نشست مسئولان بهداشت و درمان لامرد با معاون وزیر بهداشت

سید محسن علوی نماینده دوره دهم مجلس و رئیس هیات امنای بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد با انتشار پستی در اینستاگرام شخصی خود، برخی از مصوبات دیدار با تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت درخصوص بیمارستان حاج محمود حاج حیدر و ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان لامرد را منتشر کرد.

در این نشست، که رئیس شبکه بهداشت ، رئیس و مدیر بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد حضور داشتند. نتایجی به شرح ذیل اطلاع رسانی شده است:

-اخذ پروانه بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد

-دریافت ۱۰۰ ردیف نیروی استخدامی در سهمیه بهمن ماه ۹۹

-دریافت ۴۰ ردیف نیروی طرحی بالین برای راه اندازی بخش های بستری و اتاق عمل

-دریافت یک میلیارد تومان جهت مطالبات پزشکان و پرسنل

-دریافت حدود یک میلیارد تومان برای تجهیز ساختمان مرکزی شبکه بهداشت و بهره برداری از آن

**خیرین هفت میلیارد ریال به بیمارستان لامرد کمک کردند

به گفته غفارپسند رئیس بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد، در شِش ماهه نخست سال ۹۹، هفت میلیارد ریال از سوی نیک اندیشان حوزه سلامت شهرستان لامرد، برای خرید تجهیزات مورد نیاز به مرکز آموزشی درمانی «حاج محمود حاج حیدر» اهداء شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.