• تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 9:20
  • کد خبر : 1235
  • چاپ خبر

خیابانی در شهر لامرد به نام استاد محمدرضا شجریان نامگذاری شود/ لزوم تجدیدنظر اساسی در نامگذاری معابر و خیابانهای شهر

رئیس انجمن موسیقی لامرد از شورا و شهرداری شهر لامرد خواست تا خیابانی در شهر لامرد به نام استاد محمدرضا شجریان نامگذاری شود.

«محمود درخشان» رئیس انجمن موسیقی لامرد در گفت و گو با پایگاه خبری افق فارس، ضمن ابراز همدری با آحاد هنرمندان و خانواده استاد محمدرضا شجریان گفت: شجریان، آینه تمام نمای فرهنگ و موسیقی اصیل ایرانی بود. درگذشت خسرو آواز ایران همه ی جامعه ایرانی بویژه هنرمندان را عزادار کرد، او با صدای دلنشین و آواز ماندگارش نقش موثری در گرامیداشت شعر و ادب فارسی داشت.
وی افزود: جایگاه استاد شجریان در نزد خانواده های ایرانی بسیار رفیع است. دیدگاه‌های سیاسی نباید مانع از آن شود که ادای احترام به این چهره ملی فراموش شود.
درخشان با طرح پیشنهاد نامگذاری یکی از خیابان های شهر لامرد به نام استاد محمدرضا شجریان اظهار کرد: به نمایندگی اعضای انجمن موسیقی از شهرداری و شورای اسلامی شهر لامرد تقاضا دارم که با یک ساز و کاری مشخص، یکی از خیابان های شهر را به نام زنده یاد محمدرضا شجریان نامگذاری کنند.
رئیس انجمن موسیقی لامرد اضافه کرد: این موضوع نیز جای تامل دارد که همزمان با نامگذاری یکی از خیابان ها به اسم خسرو آواز ایران، مشاهیر و مفاخر بومی، بزرگان و چهره های ملی این منطقه نیز در نامگذاری ها فراموش نشوند و بر این باورم که با اولویت قرار دادن اسطوره های دفاع از حریم اعتقادات و کیان ایران اسلامی تجدیدنظر اساسی در نامگذاری معابر و خیابانهای شهر لامرد ملحوظ نظر قرار گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: جا دارد از شورا و شهرداری علامرودشت لامرد که پیش از درگذشت استاد شجریان، بلواری را به نام استاد شجریان نامگذاری کردند، تشکر نمایم.

استاد محمدرضا شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان “خسرو آواز ایران” یاد می‌شود پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب هفته گذشته در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.