• تاریخ انتشار : شنبه 23 تیر 1403 - 9:19
  • کد خبر : 4605
  • چاپ خبر

تحویل دستگاه اکسیژن ساز ۲۰۰ لیتری به بیمارستان مهر

دستگاه اکسیژن ساز ۲۰۰ لیتری، (معادل مصرف ۶۰ کپسول ۴۰ لیتری در روز ) پس از سیر مراحل اداری خرید و به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهر تحویل داده شد. به گزارش پایگاه خبری افق فارس، مهندس «هادی اکبری» با اعلام این خبر، گفت: باتوجه به ضرورت وجود دستگاه های اکسیژن ساز و کارایی آن

دستگاه اکسیژن ساز ۲۰۰ لیتری، (معادل مصرف ۶۰ کپسول ۴۰ لیتری در روز ) پس از سیر مراحل اداری خرید و به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهر تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، مهندس «هادی اکبری» با اعلام این خبر، گفت: باتوجه به ضرورت وجود دستگاه های اکسیژن ساز و کارایی آن در بخش های مختلف بیمارستان، تاکنون عمدتا از کپسول های ۴۰ لیتری و کوچک استفاده می شد که با راه اندازی این دستگاه، ظرفیت تولید اکسیژن در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهر، به بیش از ۲۰۰ لیتر در دقیقه می رسد.

اکبری با بیان این که این دستگاه با توان ۲۰۰ لیتر، معادل بیش از ۶۰ کپسول ۴۰ لیتری است، افزود: این دستگاه و متعلقات آن به ارزش ۲۳ میلیارد ریال، از اعتبارات ، وزارت بهداشت و درمان، ستاد فرمان اجرایی امام و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین و تحویل بیمارستان شد.

سرپرست بهداشت و درمان مهر، از تلاش و پیگیری های دکتر «موسی موسوی» نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» معاون توسعه دانشگاه، دکتر «سالار خواجه پور» مدیر منابع فیزیکی دانشگاه و همه عزیزانی که یاری نمودند در جذب اعتبار و خرید دستگاه، قدردانی کرد.

سرپرست بیمارستان مهر نیز در این خصوص گفت، در حال حاضر میزان مصرفی اکسیژن بیمارستان به صورت میانگین روزانه ۷ کپسول ۴۰ لیتری است، که با راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز، نیاز به خرید کپسول اکسیژن رفع و اکسیژن مورد نیاز تا ۶۰ کپسول در ۲۴ ساعت توسط دستگاه تامین خواهد شد و با توجه به خلوص اکسیژن ۹۵ درصدی دستگاه، درمان و بهبودی بیماران را به نحو چشمگیری افزایش دهد و از خصوصیات این دستگاه می توان به عدم کاهش خلوص اکسیژن در مصارف پایین اشاره کرد.

دکتر «پرنیان عجم» در ادامه گفت: با خرید پکیج کامل دستگاه، ضمن کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق، رفع نیاز به ساخت ساختمان و جایگاه اختصاصی جهت استقرار سیستم های اکسیژن ساز، صرفه جویی ۱۵ میلیارد ریالی ، نیز در پی دارد.

خبرنگار: صفیه عبداله زاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.