• تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 3:40
  • کد خبر : 4096
  • چاپ خبر

یک چاهورزی مدیر میراث جهانی تخت جمشید شد

با حکم قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور؛ یک چاهورزی مدیر میراث جهانی تخت جمشید شد طی حکمی از سوی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، دکتر علیرضا عسگری چاوردی به عنوان مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید منصوب شد. به گزارش پایگاه خبری افق فارس، آیین تقدیم احکام

با حکم قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور؛

یک چاهورزی مدیر میراث جهانی تخت جمشید شد

طی حکمی از سوی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، دکتر علیرضا عسگری چاوردی به عنوان مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، آیین تقدیم احکام هفت مدیر پایگاه‌ میراث جهانی با حضور علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در تهران برگزار شد.

در این مراسم، علیرضا عسگری چاوردی به عنوان مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید منصوب شد.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی با بیان اینکه انتخاب مدیران پایگاه‌های ملی و جهانی با وسواس و سخت‌گیری انجام گرفته است، بر لزوم احصاء نظام مسائل و اولویت‌های هر پایگاه تأکید کرد.

دارابی در حکم علیرضا عسگری چاوردی بر ارائه برنامه عملیاتی در راستای تغییر، تحول، توسعه و فناوری، تدوین برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت با اخذ مشورت از صاحب‌نظران بر اساس سیاست‌ها و اولویت‌های اداره کل پایگاه‌ها با امکان راستی‌آزمایی و ارزیابی، هماهنگی با مدیرکل امور پایگاه‌ها و مدیرکل استان در انجام مأموریت‌ها، نظارت مستمر بر تداوم معیارها و استانداردهای ابلاغی، پیگیری و تشکیل منظم جلسات فصلی هیأت راهبردی پایگاه، برنامه‌ریزی برای همکاری با جوامع محلی، سمن‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، رسانه‌ها و پیگیری مسؤولیت‌های اجتماعی نهادها و دستگاه‌های اجرایی، نظارت مستمـر و دقیق بر اجرای قوانین و دستورالعمل‌ها، پاسخگویی و شفافیت در همه امور تأکید کرد.

برگزاری رویدادها و مناسبت‌های مختلف بر طبق سیاست‌های ابلاغی و تدوین کتاب رویدادهای سالیانه به تصویب شورای راهبردی، پیگیری و اقدام برای تهیه و تدوین بازنگری عرصه و حریم و ضوابط اختصاصی از مجاری ذی‌صلاح، حفاظت و برنامه‌ریزی آموزشی و معرفی و پیوست‌فرهنگی و رسانه‌ای از دیگر مأموریت‌هایی است که در حکم مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید مورد تاکید قرار گرفته است.

از سوابق مسئولیتی دکتر علیرضا عسگری چاوردی(متولد چاهورز لامرد) می‌توان به معاون پژوهشی پژوهشکده باستان شناسی، استادیاری بخش تاریخ و باستان شناسی دانشگاه شیراز، مدیر پایگاه‌های میراث جهانی منظرباستان‌شناسی ساسانی فارس در شهرستان‌های سروستان و فیروزآباد اشاره کرد.

خبرنگار: حمیده منصوری

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.