• تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 5:43
  • کد خبر : 4245
  • چاپ خبر

گشایش های قانونی  برای افزایش ضریب حفاظت از محیط زیست در شهرستان مهر

علیرضا فرجی  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر مسوولان قضایی این شهرستان با تقدیر از حمایت های قضایی از محیط زیست، قانون را فصل الخطاب و خط قرمز مقابله با تخلفات در عرصه های طبیعی و محیط زیست این شهرستان دانست.به گزارش افق فارس به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس،  فرجی 

علیرضا فرجی  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر مسوولان قضایی این شهرستان با تقدیر از حمایت های قضایی از محیط زیست، قانون را فصل الخطاب و خط قرمز مقابله با تخلفات در عرصه های طبیعی و محیط زیست این شهرستان دانست.
به گزارش افق فارس به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس،  فرجی  در این دیدار که رییس دادگستری و دادستان و دیگر قضات شهرستان مهر حضور داشتند، خواستار ادامه توسعه این روابط بر مبنای قانون شد و ضمن اشاره به چالش‌های محیط زیستی شهرستان گفت: جلوگیری ازآلودگی‌ خاک، آب، هوا و عرصه‌های طبیعی حیات وحش جلوگیری از تصرفات اراضی از جمله وظایف اداره محیط زیست است و ما به عنوان سفیران محیط زیست و در مقام ضابط خاص دادگستری درسایه قانون انجام وظیفه می کنیم.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهر با اشاره به کمبود شدید نیرو و تجهیزات خودرویی اداره محیط زیست گفت: محیط زیست به تنهایی قادر به حفظ و حراست از انفال الهی نخواهد بود و همکاری قوه قضاییه در کاهش جرایم محیط زیستی بسیار موثر است.
فرجی، قانون را خط قرمز و فصل الخطاب حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: باید شرایطی فراهم شود که شکارچیان غیر مجاز و زیاده خواهان و سود جویان در عرصه های محیط زیست با برخوردهای بازدارنده  مواجه باشند و به خود اجازه تجاوز به عرصه های محیط زیست را ندهند .
نجفی زاده رئیس دادگستری شهرستان مهر نیز ضمن ادای احترام به محیط بانان گفت: قانون همیشه حامی محیط زیست بوده و برای کاهش تخلف های محیط زیستی اعلام آمادگی کرد.
رییس دادگستری شهرستان مهر، محیط زیست را انفال الهی دانست و  اظهار داشت: بیشتر پرونده‌های محیط زیستی در بدو ورود به دادگاه با رسیدگی دادستان مواجه می شود و برخوردهای قضایی قاطع و بدون اغماض انجام شده است.
  زارع دادستان دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان مهر  نیز در این دیدار به برخی چالش ها در حوزه محیط زیست اشاره کرد و  از  همکاری و پشتیبانی قضایی در چهارچوب قانون از تلاش کارکنان  محیط زیست با هدف  ‌کشف جرم ها خبر داد.
  زارع، با بررسی موضوع حیات وحش  و آلودگی‌های محیط زیست از جمله مدیریت پسماندها اظهار داشت : مسوولان قضایی این شهرستان  نسبت به مسائل روز محیط زیست اشراف کامل دارند و زحمات پرسنل محیط زیست و محیطبانان  در حفظ محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.

خبرنگار: حمیده منصوری

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.