• تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آذر 1402 - 3:43
  • کد خبر : 4257
  • چاپ خبر

کشف بیش از ۲۵ میلیارد ریال کالای غیرمجاز و قاچاق در شهرستان مُهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهر، از کشف و توقیف بیش از بیست و پنج میلیارد ریال انواع دارو و مکمل های ورزشی و کالاهای سلامت ‌محور غیرمجاز و قاچاق در بازرسی از شهر مُهر، خبر داد. ????به گزارش افق فارس به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهر، هادی اکبری در این

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهر، از کشف و توقیف بیش از بیست و پنج میلیارد ریال انواع دارو و مکمل های ورزشی و کالاهای سلامت ‌محور غیرمجاز و قاچاق در بازرسی از شهر مُهر، خبر داد.

????به گزارش افق فارس به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهر، هادی اکبری در این باره گفت: در بازرسی مشترک و سر زده کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، کارشناسان غذا و دارو، بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان مُهر و کارشناسان قضایی، انتظامی و امنیتی شهرستان فعالیت عطاری ‌ها و صنوف آرایشی و بهداشتی این شهرستان پایش و بررسی شد.

وی اضافه کرد: در این بازرسی، بیش از ۴۰ هزار قلم به ارزش بیش از ۲۵ میلیارد ریال شامل داروهای چاقی و لاغری غیرمجاز، انواع مکمل‌های ورزشی و داروهای جنسی قاچاق، داروهای مخدر و غیرمجاز کشف و جمع آوری شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر، با هشدار و برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت مردم، از کشف مقداری داروی ترامادول و مکمل های ورزشی در این بازدید، خبر داد و اضافه کرد: واردات کالا فرآیند تعیین شده‌ای از سوی وزارت بهداشت دارد تا نحوه ورود کالای مورد نظر به کشور، دما، شرایط نگهداری آن کنترل شود و برچسب اصالت کالا ابزاری است برای مصرف‌کننده که تضمین می‌کند کالای اصیل خریداری کرده و شخص، شرکت و یا نهادی پشت کالا وجود دارد که پاسخگوی وضعیت سلامت آن است.

این مقام مسوول افزود: پیرو بررسی های انجام شده در این بازدید، یک واحد صنفی متخلف به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مُهر، از سوی اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان تعطیل و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل شد.
اکبری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه غذا و دارو، با سامانه ۱۹۰ مربوط به رسیدگی به شکایت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند و از مصرف اقلام آرایشی، دارویی و مکمل های ورزشی غیرمطمئن خودداری کنند.

هیچ دارو و مکملی قابلیت ارائه از سوی عطاری ها و فروشگاه ها را ندارد و تنها کانال توزیع هرگونه دارو داروخانه ها‌ می باشند و برچسب اصالت کالا با کد ۱۶ رقمی برای تأیید مصرف کالاهای وارداتی ضروری است.

خبرنگار: حمیده منصوری

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.