• تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 6:46
  • کد خبر : 4089
  • چاپ خبر

پایش و نمونه برداری از خاک و هوای منطقه ویژه اقتصادی لامرد در راستای حفظ محیط زیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد از پایش سالانه و دوره ای و نمونه برداری از خاک و هوای منطقه ویژه اقتصادی لامرد در راستای حفاظت از محیط زیست با حضور مسئول ایمنی منطقه ویژه و نماینده آزمایشگاه معتبر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری افق فارس به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد از پایش سالانه و دوره ای و نمونه برداری از خاک و هوای منطقه ویژه اقتصادی لامرد در راستای حفاظت از محیط زیست با حضور مسئول ایمنی منطقه ویژه و نماینده آزمایشگاه معتبر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس ،حمزه برومند فر رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با بیان اینکه این برنامه به منظور جلوگیری از بروز آلودگی هوا ،خاک و اطمینان از سلامت آبهای زیر زمینی صورت گرفت، افزود: در این پایش از ۱۶ نقطه منطقه خاک و آب و ۸ نقطه هوایی منطقه نمونه گیری هوا انجام شد و با اندازه گیری موارد استاندارد تذکرات لازم به شرکت ها و صنایع موجود در این منطقه داده شد.
برومند فر در ادامه گفت: پایش صنایع به لحاظ بررسی وضعیت زیست‌ محیطی واحدها و جلوگیری از ایجاد آلودگی احتمالی آنها حائز اهمیت بوده و به همین جهت مسوولان محیط زیست مکلف شده‌اند بیش از پیش نسبت به نظارت بر فعالیت واحدها و کنترل آلایندگی آنها اقدام و دقت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به واحدهایی که تازگی مورد پایش قرار گرفته‌ اند، افزود: در این پایش ها تصفیه‌ خانه فاضلاب ها، وضعیت آلایندگی هوا به لحاظ کارکرد صحیح و کامل بودن بررسی شد و تذکرات لازم در خصوص راهبری تصفیه‎ خانه‌ ها به منظور مطابقت پساب خروجی و اندازه آلایندگی با استانداردهای زیست‏ محیطی و مدیریت پسماندهای تولیدی به صاحبان و مدیران واحدها داده شد.
رییس حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با اشاره به ضرورت صیانت از محیط زیست و با تاکید بر اهمیت پیشگیری و کنترل آلودگی منابع زیستی گفت: صنایع موظف هستند ضوابط زیست‎محیطی را رعایت و از آلوده ساختن محیط زیست خودداری کنند، در غیر این صورت برابر قوانین و مقررات با هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: حل مسائل زیست محیطی تنها به موارد درون‌سازمانی خلاصه نمی‌شود، بلکه هدف اصلی تضمین سلامت و محیط سالم برای کل جامعه است. عدم برخورداری از برنامه مناسب برای کنترل آلودگی هوا، آب یا آلاینده‌های دیگر در یک کارخانه، می‌تواند تاثیر مخربی روی محیط زیست یک منطقه داشته باشد.

خبرنگار: حمیده منصوری

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.