• تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 4:24
  • کد خبر : 4223
  • چاپ خبر

پایش مشترک پرندگان در زیستگاه‌های آبی وخشکی شهرستان مُهر

با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گشت مشترک توسط حفاظت محیط زیست شهرستان مُهر واداره دامپزشکی این شهرستان  آغاز شد. به گزارش افق فارس به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، «علیرضا فرجی» رییس اداره محیط زیست شهرستان مُهر با تشریح اقدامات انجام شده در

با شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گشت مشترک توسط حفاظت محیط زیست شهرستان مُهر واداره دامپزشکی این شهرستان  آغاز شد.

به گزارش افق فارس به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، «علیرضا فرجی» رییس اداره محیط زیست شهرستان مُهر با تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه افزود: پایش پرندگان به طور مستمر در زیستگاه‌های آبی و خشکی  در حوزه استحفاظی این شهرستان انجام می‌شود.
فرجی ادامه داد: دراین پایش مشترک که با حضور و همکاری رئیس و کارکنان اداره دامپزشکی مُهر انجام شد، سلامت پرندگان بومی، مهاجر، آبزی و کنارآبزی و وجود تلفات غیرعادی مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه هیچ گونه نشانه‌ای ازحضور این بیماری مشاهده نشد.
امیرعضد ملکی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهر نیز دراین باره گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های به شدت واگیردار و کشنده درپرندگان و مشترک بین پرندگان و انسان است.
امیرعضد ملکی گفت: ویروس این بیماری می‌تواند عفونت حاد تنفسی در انسان به وجود آورده و بسیار حاد و کشنده ظاهر شود.

خبرنگار : حمیده منصوری

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.