• تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 - 12:07
  • کد خبر : 1470
  • چاپ خبر

وحدت شیعه و سنی در جنوب کشور مثال زدنی‌ست

وزیر اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی ایران با تفرقه اندازان بین شیعه و سنی مقابله می کند.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، ظهر امروز سه شنبه (۱۳ آبان) همایش وحدت شیعه و سنی استانهای بوشهر، هرمزگان و فارس با حضور وزیر اطلاعات، نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه، فرمانده منطقه چهارم ندسا، فرماندار لامرد و جمعی از علمای شیعه و اهل سنت در شهرستان عسلویه بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی باحضور در منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه با تبریک هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر  اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، وحدت شیعه و سنی در منطقه جنوب کشور را مثال زدنی توصیف کرد و گفت: برادران شیعه و سنی در جنوب کشور، سالیان متمادی است که با وحدت و تفاهم و همدلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و این برادری و صمیمیت به برکت انقلاب اسلامی جان تازه ای گرفت و به تبع آن در سراسر منطقه و دنیا این هم‌گرایی بین مذاهب مختلف دیده می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جامعه همواره نیازمند وحدت است و از سویی وحدت میان شیعه و سنی،  انقلاب ما را قدرتمندتر و استوارتر کرد. وحدت حکم این را ندارد که در مواقع بیماری از آن استفاده کنیم یا اینکه هنگامی که دشمن پدیدار شد به سمت و سوی وحدت بشتابیم، بلکه وحدت حکم غذا را دارد که در هر شرایطی انسان میل به خوراک دارد، پس وحدت همیشه باید در جامعه وجود داشته باشد.

وزیر اطلاعات افزود: وحدت؛ باعث آبادانی و رونق شود و خیرات و برکات آن به مردم می‌رسد و اگر دشمنی نیز وجود داشته باشد وحدت شر آن دشمن را از ما دور می کند.

حجت الاسلام علوی ضمن اشاره به تقارن سیزدهم آبان؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و تاکید بر حفظ وحدت در مقابله با توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی، تصریح کرد: امروز دشمن سیاستی را در پیش گرفته تا بتواند مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازد و خودش موج سواری و حکمرانی کند، دشمنان باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران در برابر هر حرکت تفرقه افکن و اختلاف انداز چه از سوی شیعه و چه از سوی سنی، مقابله می کند.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.