• تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 4:15
  • کد خبر : 4010
  • چاپ خبر

هشدار زرد هواشناسی؛منتظر بارش‌های رگباری و رعد و برق در استان فارس باشید

مدیرکل هواشناسی فارس از صدور هشدار زرد برای برخی از مناطق استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری افق فارس، مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت جوی استان فارس پرداخت و گفت: امروز ۲ آبان ماه ۱۴۰۲ و فردا در مناطق جنوبی استان همچون لار، خنج، مهر، اوز، گراش و

مدیرکل هواشناسی فارس از صدور هشدار زرد برای برخی از مناطق استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت جوی استان فارس پرداخت و گفت: امروز ۲ آبان ماه ۱۴۰۲ و فردا در مناطق جنوبی استان همچون لار، خنج، مهر، اوز، گراش و لامرد برای ساعاتی از بعد از ظهر بارش های پراکنده باران و رعد برق را پیش بینی می‌کنیم.

به گفته مدیرکل هواشناسی فارس، امروز و فردا سایر مناطق استان پدیده خاصی را ندارند اما برخی مناطق ابری است.

حقیقت تصریح کرد: بعد از ظهر چهارشنبه و طی روز پنج‌شنبه  سامانه‌ای از سطح استان عبور می‌کند و در مناطق جنوبی، شمالی، شرقی و مرکزی استان افزایش ابر، بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه هشدار سطح زرد صادر شده است، افزود: اواخر وقت چهارشنبه تا صبح جمعه سامانه را در مناطق شمالی، جنوبی و شرقی استان همچون(اوز، لار، خنج، لامرد، گراشمهر، زرین دشت، داراب، استهبان و نی ریز) می‌تواند تداوم داشته باشد.

حقیقت با تصریح اینکه در کشت محصولات پاییزه و انتقال نهاده‌های کشاورزی به اماکن مسقف، زهکشی و پاک‌سازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به وقوع بارش توجه شود، تاکید کرد: لغزندگی جاده ها، احتمال بالا آمدن آب از سطح رود خانه ها به ویژه در مناطق جنوبی و جنوب شرق استان با توجه به وقوع بارش توصیه می‌شود.

مدیر کل هواشناسی فارس یادآور شد: تنظیم دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به رخداد بارندگی و خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‌ ها و مسیل‌ها، بسته نگهداشتن دریچه‌های گلخانه‌ها در هنگام کاهش دما و بارش حتما توجه شود.

وی در پایان با بیان اینکه دمای هوا در بسیار از مناطق استان در حالت عادی است، افزود: طی روز چهارشنبه و پنجشنبه بارش های رگباری و پراکنده را پیش بینی می‌کنیم.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.