• تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 10:02
  • کد خبر : 3900
  • چاپ خبر

مشاهده پلنگ برای سومین بار در کوه هوا لامرد

برای سومین بار بعد از سالها مشاهده پلنگ در مناطق شکار ممنوع کوه هوای لامرد فارس از سوی محیط بانان و مامواران حفاظت محیط زیست این شهرستان تایید شد. به گزارش پایگاه خبری افق فارس ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد از مشاهده یک قلاده پلنگ که به تازگی تصاویری از آن به دست


برای سومین بار بعد از سالها مشاهده پلنگ در مناطق شکار ممنوع کوه هوای لامرد فارس از سوی محیط بانان و مامواران حفاظت محیط زیست این شهرستان تایید شد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس ،رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد از مشاهده یک قلاده پلنگ که به تازگی تصاویری از آن به دست آمده است خبر داد و افزود: این موضوع نشان می‌دهد قلمرویی وسیع در اختیار پلنگ قرار دارد.
به گفته حمزه برومند فر در پی نصب دوربین تله در نقاط مختلف منطقه کوه هوا چندین ماه پیش پلنگ مشاهده شده و در هفته گذشته نیز این دومین بار است که بار در نقطه ای دیگر در این زیستگاه بی نظیر شاهد ثبت تصویری زیبا از این گونه با ارزش هستیم .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ادامه داد: این یک خبر خوب برای طبیعت دوستان و حافظان این شهرستان و کوه هوای علامرودشت (لامرد) است.
برومند فر اظهار امیدواری کرد: با ثبت این گونه ارزشمند در این زیستگاه عالی شاهد ثبت گونه های دیگر و زاد آوری گونه باارزش پلنگ باشیم.
وی اضافه کرد: کوه هوا به دلیل پتانسیل بالا از لحاظ تعداد گونه های حیات وحش زیستگاه عالی و بالقوه برای پلنگ ایرانی است، این راهم باید مد نظر قرار داد که این گونه و دیگر گونه های موجود در این منطقه به خاطر وجود دام‌های اهلی ،سگ‌های گله و شکارچیان گاه در معرض خطر قرار دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ادامه داد: می‌طلبد در این خصوص برنامه های جدی و آموزش‌های بیشتری به جامعه محلی داده شود که در صورت مواجه شدن با این گونه چه عکس العملی داشته باشند و همچنین در صورت خسارت به گوسفندانشان احساسی عمل نکند که باعث آسیب به این گونه باارزش شود.
برومند فر در ادامه گفت: با توجه به فاصله زیاد بین محل مشاهده پلنگ قبلی و پلنگ جدید امید می رود که در این زیستگاه تعداد این گونه با ارزش بیشتراز آن باشد که قابل پیش بینی است و با اطمینان می توان گفت با اقدامات صورت گرفته در آینده ای نه چندان دور شاهد ثبت توله ها و تعداد بیشتر این گونه خواهیم بود.

خبرنگار :صفیه عبداله زاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.