• تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 5:34
  • کد خبر : 4076
  • چاپ خبر

متخصصان درمانگاه تامین اجتماعی لامرد از ۱۵ متخصص به ۴ متخصص رسید!+ جوابیه

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، جمعی از شهروندان لامردی در تماس با این پایگاه خبری، ضمن ابراز گلایه از کمبود پزشک متخصص در درمانگاه تأمین اجتماعی، اعلام کردند؛ متأسفانه درمانگاه تامین اجتماعی لامرد با کمبود پزشک متخصص به یک مرکز خانه بهداشت تقلیل یافته است، و امروز سوال ما کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، جمعی از شهروندان لامردی در تماس با این پایگاه خبری، ضمن ابراز گلایه از کمبود پزشک متخصص در درمانگاه تأمین اجتماعی، اعلام کردند؛ متأسفانه درمانگاه تامین اجتماعی لامرد با کمبود پزشک متخصص به یک مرکز خانه بهداشت تقلیل یافته است، و امروز سوال ما کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی و تمامی افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی؛ این است چرا میلیاردها حق ییمه که به جیب سازمان تامین اجتماعی می‌رود، با کمترین خدمات در درمانگاه تامین اجتماعی روبرو هستیم؟!

درمانگاهی که قرار بود شبانه‌روزی شود اما امروز به حداقل متخصص و امکانات رسیده است و تنها ما بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستیم که متضرر می‌شویم.

از این رسانه تقاضا داریم که این مطالبه ما را به گوش مسئولان برساند.
در ادامه پیگیری این مطالبه را بخوانید.
……………

مسئول درمانگاه تامین اجتماعی لامرد درباره کمبود پزشک متخصص اعلام کرد:

پزشکان بخاطر گرمای هوا و نبود امکانات اسکان و رفاهی به لامرد نمی آیند /مسئولان لامرد همکاری کنند/ نیروی شیفت دوم تامین شده است*

پیگیری افق فارس:
تعداد پزشکان درمانگاه های مناطق گرمسیر همجوار هم مثل لامرد است؟! /چرا ساختمان پانسیون درمانگاه برای اسکان پزشکان از سال ۹۷ تاکنون با پیشرفت ۴۰ درصدی؛ تکمیل نشده است؟! / آیا این درمانگاه در کانون توجه سازمان تأمین اجتماعی نیست که سالها از اعلام خبر صدور مجوز شبانه روزی میگذرد ولی هنوز بر روی کاغذ است؟!

جوابیه  «امیر زاهدی» مسیول درمانگاه تامین اجتماعی لامرد درخصوص مطالبه مردمی کاهش پزشکان متخصص در این مرکز درمانی به شرح زیر است:*

احتراما پیرو مطالبات به حق مردمی و  گزارش پایگاه خبری افق فارس به استحضار مردم عزیز می رساند با توجه به کمبود پزشک متخصص و دندانپزشک  در شهرستان های لامرد و مهر و عدم ماندگاری پزشکان بخاطر شرایط بد آب و هوایی و کمبود امکانات رفاهی و اقامتی مناسب و دوری از مرکز استان این معضل گریبان گیر تمامی واحدهای درمانی در منطقه شده است و پزشکان متخصص بعد از اتمام دوره‌ی طرح نیروی انسانی به مراکز استان مراجعه می نمایند.

در رابطه با دو شیفته شدن این مرکز درمانی با پیگیری های صورت گرفته مجوز آن صادر شده و نیروهای شیفت دوم نیز از طریق آزمون  استخدامی گرفته شده و در مرحله ی اجرا می باشیم.
بنده از مسئولان محترم شهرستان و مجموعه بهداشت و درمان تقاضامندم جهت حضور پزشکان در این مرکز درمانی حداکثر مساعدت مبذول فرمایند.

اما مشروح پیگیری پایگاه خبری افق فارس درخصوص این مطالبه نیز به شرح ذیل است:*

آقای زاهدی عزیز، ضمن عرض خداقوت به شما و کارکنان درمانگاه امام رضا (ع) ؛

امروز اگر لیست پزشکان متخصص درمانگاه‌های تامین اجتماعی مناطق همجوار به دست شما رسیده است، آنجا هم جزو مناطق گرم هستند و چرا پزشکان متخصص در آنجا بیشتر از لامرد است؟!

همانطور که آگاهید دو موضوع درخصوص استقرار پزشکان مطرح است:
۱- دستمزد خوب به پزشکان بدهید ۲-امکانات رفاهی و محل اسکان مهیا شود و اما درباره مورد نخست : با استعلام و پیگیری این رسانه برای مساعدت شبکه بهداشت درخصوص متقاعد کردن و همراهی استقرار پزشکان، اقای دکتر دشت پیما به خبرنگار ما گفت «نمی‌توانیم پزشکان را مجبور کنیم که با دستمزد ویزیت حداقلی تامین اجتماعی در درمانگاه فعالیت کنند» که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌گردد درحال حاضر ویزیت متخصص در تأمین اجتماعی ١٠٠ هزار تومان به متخصص پرداخت میشود و درحالیکه ویزیت در مطب پزشکان، بیشتر دریافت می‌گردد که در این خصوص لازم است تا مجموعه شبکه بهداشت و درمان همانند دوره مدیریتی گذشته با تعامل و همفکری، از ابزارهای دیگری برای هدایت پزشکان در این مجموعه استفاده کند و در زمینه پرداختی دستمزدها هم در بخشی سازمان تامین اجتماعی؛ نیز نظر پزشکان متخصص برای ارائه خدمات به بیماران این پلی کلینیک تخصصی؛ تامین نماید.

✅اما درباره مورد دوم که امکانات رفاهی باشد، چرا برای استقرار امکانات رفاهی و مهیا ساختن شرایط اسکان مناسب پزشکان، ساختمان پانسیون پزشکان درمانگاه تامین اجتماعی لامرد که در سال ٩٧ عملیات اجرایی ان در همجوار ساختمان درمانگاه آغاز شد و اکنون به گفته شما ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تکمیل نگردیده است؟!

برای رفع مورد دوم نیز باید از سازمان تامین اجتماعی، فرمانداری و خیرین منابع لازم تامین می‌گردید که متأسفانه در وضعیت فعلی، عملیات ساخت و تکمیل پانسیون به جایی نرسیده است و این هم با استناد به گفته شما میتواند علت خروج پزشکان باشد.

و در مورد شبانه روزی شدن نیز با تعلل سازمان تامین اجتماعی روبرو هستیم و متأسفانه این درمانگاه در کانون توجه سازمان نیست و اگر بود، امروز اجرای شیفت دوم به تعویق نمی‌افتاد، و حال و روز درمان تامین اجتماعی لامرد نباید این باشد؟!

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.