• تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آذر 1399 - 9:11
  • کد خبر : 1589
  • چاپ خبر

صدور مجوزهای مرغداری و صنعتی در محدوده روستاهای غربی لامرد را متوقف کنید

جمعی از شوراها و دهیاران روستاهای غربی بخش مرکزی لامرد فارس با امضای نامه‌ای خواستار جلوگیری از صدور مجوز طرح‌های «مرغداری، صنعتی و هر نوع طرح آلاینده و تخریب کننده بافت طبیعی روستایی» در محدوده روستاهای‌شان شده و بر حفظ رویکرد ایجاد طرح‌های بوم‌گردی و کشاورزی سالم تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، در بخشی از این نامه که برای ایلنا ارسال شده، آمده است: رعایت اصول بهداشتی، زیست محیطی، حفظ کوه‌ها، طبیعت و فضای سبز پیرامونی، برقراری محیطی ایمن، سالم و عاری از هرگونه آلودگی؛ حق مسلم روستاییان و موجب رشد و توسعه روستاها و باعث جلوگیری از مهاجرت آنان به سمت شهر خواهد شد. همچنین استفاده از طبیعت، صحرا و کوه و جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و گردشگری و اقلیمی هر روستا حق مسلم اهالی همان روستا و آحاد مردم در بهره‌مندی از طبیعت سالم است.

در این نامه آورده شده است: این مناطق روستایی با اقلیم خاص طبیعی، گردشگری و آثار تاریخی و امکانات رفاهی نیز موقعیتی مناسب برای زندگی ما روستاییان و انجام کار کشاورزی و کشت و زراعت است و از طرفی در فصل‌های خوش آب و هوا، مورد بازدید عموم مردم قرار می‌گیرد. 

امضاء کنندگان این نامه با ابراز نگرانی، خطاب به دستگاه‌های دولتی مسئول در اعطای مجوز طرح‌های «مرغداری، صنعتی و هر نوع طرح آلاینده و تخریب کننده بافت طبیعی روستایی»، با تاکید بر حفظ بافت طبیعی روستاها و رعایت حقوق روستاییان در برخورداری از آب و هوای مناسب و جلوگیری از تضییع حقوق‌شان، حفظ شرایط موجود روستاهای‌شان برای اجرای طرح‌های گردشگری و بوم‌گردی و کشاورزی سالم را خواستار شده و اخطار دادند که صدور هرگونه مجوز طرح‌های یاد شده در محدوده روستاهای‌شان را متوقف کنند و در غیراینصورت با مخالفت اهالی روبرو می‌شود و درگیری‌های احتمالی را به دنبال دارد.

این نامه تاکنون به امضاء شوراهای اسلامی روستاهای ترمان، لشخره، نخل صفا، قلعه علی بابا، حسن آباد، لشکان و دهیاران روستاهای لشخره، نخل صفا، لشکان، ناوبندی و سبخی از توابع بخش مرکزی لامرد رسیده است و برای فرمانداری لامرد، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی، بخشداری، دفتر نماینده مردم لامِرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و امور اراضی لامرد ارسال شده است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.