• تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 4:37
  • کد خبر : 2938
  • چاپ خبر

سقف وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یابد/اجرای کامل طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اولویت باشد

همایش گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار (٢٩ آبان) با دستور اصلی اعتراض به طرح مزد توافقی در سالن فرهنگ و ارشاد شهر لامرد استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، «عبدالرضا روحی» دبیر خانه کارگر شهرستان لامرد در جمع کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و اعضای تشکل‌های کارگری این شهرستان صنعتی، افزود: حدود هزار نفر عضو کانون کارگران بازنشسته شهرستان لامرد هستند و  ۵۰۰ نفر متقاضی وام بودند و ۳۰۰ نفر از خدمات وام بهره مند شدند و درصدد هستیم تا مشکل بقیه متقاضیان برای دریافت وام مرتفع شود.

DSC_0070

وی از رایزنی برای جذب و افزایش سهمیه وام بازنشستگی اعضای کانون کارگران بازنشسته لامرد خبر داد و ادامه داد: از دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست دارم که بانک رفاه، سقف تسهیلات کارگران بازنشسته را افزایش دهد. 

دبیر کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی لامرد به نمایندگان مجلس پیشنهاد داد تا در طرح جهش مسکن، سهمیه و شرایط مناسب‌تری را برای تامین مسکن بازنشستگان و خانواده آن‌ها در نظر بگیرند. 

وی افزود: نمایندگان مجلس به جای حمایت از اجرای کامل مفاد حمایتی قانون کار که میراث گرانبهای حضرت امام (ره) در حمایت از کارگران زحمتکش و شریف است، طرح های شکست خورده و بایگانی شده را در دستور کار قرار می دهند و نمی دانند که صدای اعتراض جامعه کارگری، تمامی این طرح های ضد کارگری را مسکوت کرده و امروز نیز  در این همایش، اعتراض خود را با تصویب طرح مزد توافقی اعلام می کنیم و نمی گذاریم که حداقل حقوق را از کارگران بگیرند و موجب استثمار بیشتر کارگران شوند. 

این فعال کارگری و دبیر کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی  لامرد در ادامه بیان کرد: اجرای همسان‌سازی طرح بازنشستگان باید تامین اعتبار و به طور کامل تکمیل و اجرایی شود و دولت سهم و بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند تا این سازمان بتواند به جامعه هدف کمک‌های شایانی داشته باشد. 

در ادامه این همایش،  «حسین عباسی» عضو هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی لامرد، از مسئولان محلی خواست تا مساعدت کنند که مکان مناسبی در شهرستان  برای ارائه خدمات اداری به بازنشستگان اختصاص یابد. 

وی از بازنشستگان و تشکل‌های کارگری شهرستان لامرد درخواست کرد تا  اعتراض‌ها برای لغو کامل طرح الحاقیه تبصره مزد توافقی به ماده ۴۱ قانون کار ادامه یابد. 

در پایان این همایش، به سوالات کارگران و بازنشسته پاسخ داده شد و قطعنامه پایانی سالروز تصویب قانون کار قرائت شد. 

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.