• تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 19:31
  • کد خبر : 3861
  • چاپ خبر

سخاوت اسدی: جذب ٩٨ درصدی اعتبارتت عمرانی طی سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: اعتبار عمرانی سال گذشته این سازمان  ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۹۸ درصد از این اعتبار جذب شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری افق فارس، سخاوت اسدی عصر روز سه شنبه (۳۱ مردادماه) در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر، ضمن اعلام اینکه جذب اعتبارات عمرانی از فعالیت

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: اعتبار عمرانی سال گذشته این سازمان  ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۹۸ درصد از این اعتبار جذب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری افق فارس، سخاوت اسدی عصر روز سه شنبه (۳۱ مردادماه) در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر، ضمن اعلام اینکه جذب اعتبارات عمرانی از فعالیت های شاخص و مهم این سازمان است، اظهار کرد: مجموع اعتبارات عمرانی سازمان در سال جاری ۱۸۰۰ میلیارد تومان است که با رشد ۳ برابری اعتبارات در این حوزه شاهد هستیم.

اسدی، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که این اعتبار را به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی پالایشگاه های در حال تولید سال ۱۴۰۰ را ۱۲ پالایشگاه اعلام کرد و گفت: در سال گذشته نیز یک پالایشگاه اضافه شد. مجموع سرمایه گذاری در بخش بالادست اعم از دریا و خشکی به ۹۵ میلیارد دلار بالغ شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس افزود: در این پالایشگاه ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ میلیون تن و در سال گذشته ۱۸۹ میلیون تن تولید صورت گرفته است.

اسدی میزان تولید گاز سازمان در سال گذشته را ۷۰۶ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد گاز کشور از منطقه پارس جنوبی تامین می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ واحد پتروشیمی در سال گذشته، عنوان کرد: در سال جاری نیز ۲۲ واحد در حال فعالیت است. میزان سرمایه گذاری بخش حدود ۶۰ میلیارد دلار است که این مبلغ به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار می رسد.

 اسدی ظرفیت اسمی در سال گذشته را ۴۴ میلیون تن اعلام کرد و افزود: این تولید بیش از ظرفیت اسمی بوده است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس از افزایش ۴۰ درصدی صادرات در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۳۱ طرح با اعتبار ۲۵ میلیارد دلار ارزش سرمایه گذاری در حال اجرا است.

وی از فعالیت ۴ طرح پتروپالایشی با اعتبار ۶/۵ میلیارد دلار خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری حدود ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن صادرات با ۳/۵ میلیارد دلار انجام شده است.

اسدی از شروع فعالیت دو پروژه جهت کاهش فلرینگ خبر داد و اعلام کرد: در این خصوص دو پروژه به ارزش ۷۵ میلیون یورو تعریف، مناقصه انجام، پیمانکار انتخاب و فعالیت این دو پروژه آغاز شده است که این دو پروژه طی ۱۲ ماه به پایان خواهد رسید.

این مسئول افزود: با انجام این فعالیت میزان فلرینگ ما با کاهش ۴ میلیون متر مکعب روبرو خواهد بود. مابقی گازی که فلر می شود از طریق مزایده به بخش خصوصی فروخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این خصوص مزایده برگزار، قرارداد بسته شده و ظرف ۲۴ ماه آینده میزان فلرینگ کاهش خواهد یافت و تا ۲ سال آینده فلرینگ از ۹ میلیون متر مکعب به ۱/۳ دهم میلیون متر مکعب کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس از اشتغال هزار و ۲۳۰ نفر از جوانان بومی منطقه در شرکت های این سازمان خبر داد.

اسدی با بیان اینکه هیچ یک از بستگان و فردی را سفارشی وارد سازمان نکرده ام، ادامه داد: جهت بکارگیری نیروهای بومی منطقه تلاش های زیادی انجام شده و بکارگیری نیروهای سال جاری بیشتر از جوانان جنوب و عسلویه بوده است.

وی افزود: آزمون گاز پارس جنوبی در آینده برگزار و هزار نفر در این مجتمع جذب خواهند شد. این آزمون توسط دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار می شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.