• تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اسفند 1402 - 8:09
  • کد خبر : 4486
  • چاپ خبر

رها سازی یک بهله سارگپه پابلند در شهرستان لامرد بعد از دوماه تیمار و بازپروری

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد گفت : یک بهله پرنده سارگپه پابلند در این شهرستان بعد از دوماه تیمار و بازپروری در طبیعت رها شد ، رها سازی پرندگان شکاری علاوه بر اینکه چرخه زیستی را تکمیل می کند فرصتی برای تقویت زیست بوم شهرستان است.به گزارش افق فارس به نقل از روابط

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد گفت : یک بهله پرنده سارگپه پابلند در این شهرستان بعد از دوماه تیمار و بازپروری در طبیعت رها شد ، رها سازی پرندگان شکاری علاوه بر اینکه چرخه زیستی را تکمیل می کند فرصتی برای تقویت زیست بوم شهرستان است.
به گزارش افق فارس به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، حمزه برومند فر در ادامه گفت : وجود پرندگان شکاری برای حفظ زیست بوم بسیار مناسب است ، پرندگان شکاری که در رأس یکی از هرم های غذایی چرخه طبیعت هستند، بدون دخالت انسان جمعیت برخی از حشرات مضر و جوندگان را تنظیم و از ازدیاد غیرقابل کنترل آنها جلوگیری می کنند و زنده گیری آنها باعث آسیب به چرخه طبیعت و انقراض نسل آنها می شود.
وی با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به بازپروری پرندگان آسیب دیده حساس باشند و به آن اهمیت دهند اضافه کرد : هر گاه با این پدیده روبرو شدند و پرنده ای آسیب دیده دیدند می بایست آن را در اختیار کارشناسان محیط زیست قرار دهند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد خاطر نشان کرد: مناطق طبیعی شهرستان لامرد  با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب وهوایی شهرستان ، سالانه پذیرای صدها پرنده شکاری مهاجر است که برای زمستان گذرانی به این شهرستان  روی می آورند. اما به دلایل متعدد مورد تهدید جدی قرار می گیرند وهرساله تعداد زیادی از آنها از  گردونه حیات خارج می شوند و همواره با جمعیتی کمتر به زیستگاه های اصلی خود باز می گردند.
خبرنگار : رضا عبداله زاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.