• تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 4:54
  • کد خبر : 4050
  • چاپ خبر

در نشست با مسئولان قضایی مطرح شد:برخورد با متخلفان و حمایت از حافظان محیط زیست در کوه هوا

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد به اتفاق محیطبانان و ستوده رئیس پاسگاه شهر محمله، با دادستان جدید شهرستان خنج دیدار کردند.به گزارش افق فارس به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمزه برومند فر رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد در این نشست که با

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد به اتفاق محیطبانان و ستوده رئیس پاسگاه شهر محمله، با دادستان جدید شهرستان خنج دیدار کردند.
به گزارش افق فارس به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، حمزه برومند فر رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد در این نشست که با حضور حجت اسلام حاج آقا خوبیاری دادستان جدید این شهرستان برگزار شد، قانون را خط قرمز حفظ محیط زیست دانست و بر لزوم اجرای دقیق آن و برخورد قاطع با متخلفان تاکید کرد.
برومند فر در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره و انجمن ها و همچنین برنامه های پیش رو برای حفظ و حراست از طبیعت و حیات وحش این شهرستان تاکید کرد: حفظ محیط زیست یک وظیفه همگانی است که نیاز به همت جمعی دارد.
وی اضافه کرد: شهرستان لامرد برخوردار از چشم اندازهای زیبا از طبیعت و محیط زیست است که متاسفانه مورد طمع زیاده خواهان و شکارچیان غیر مجاز قرار دارد، برخورد قاطع و بدون اغماض با این افراد و رعایت قانون ضامن حفاظت بیشتر و بهتر از محیط زیست است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد خاطر نشان کرد: تخریب طبیعت و شکار بی رویه حیات وحش از سوی شکارچیان غیرمجاز، حیوانات وحشی را به منظور تغذیه به سکونت گاه های انسانها می کشاند. برخورد جامعه انسانی با این حیوانات که به پناه آمده اند باید همراه با رافت باشد.
برومند فر گفت: اگر چرخه زنجیره غذایی حیات وحش در دامان طبعیت به هم بخورد در این صورت جانوران به دلیل نیافتن طعمه به ناچار به حریم روستاها و شهرها روانه می شوند که این نیز خطراتی را برای خود این جانواران یا انسان ها به دنبال خواهد داشت.
سروان ستوده رئیس پاسگاه انتظامی شهر محمله هم در این نشست ضمن قدردانی از تلاش محیط بانان و همراهی و همسویی با نیروهای انتظامی از آمادگی کامل خود برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش کوه هوا گفت و افزود: هرچند که مسوولان محیط زیست، در تمامی ماموریت ها و برخورد با شکارچیان همیشه پای کار بوده اند و هستند به صورت شبانه روز تلاش می کنند، اما عرصه های طبیعی از گزند شکارچیان در امان نیست.
وی افزود: کوه هوا یکی از مناطق محیط زیستی لامرد است که از لحاظ حفاظت و تقسیمات محیط زیستی و موارد قضایی مسوولیت برخورد با صید وشکار در آن با دادگستری شهرستان خنج است اما لازم است همه مسوولان دراین عرصه پای کار باشند و جلوی تخلفات را بگیرند.
دادستان دادگستری شهرستان خنج نیز ضمن خداقوت به انجمن ها و محیط بانان این شهرستان بر لزوم رعایت قانون تاکید کرد و آن را از الزامات اصلی حفظ محیط زیست دانست.
خوبیاری دادستان جدید شهرستان خنج ادامه داد: این همه زیبایی در طبیعت شهرستان لامرد و بخصوص کوه هوا به حفظ و حراست هرچه بیشتر نیاز دارد و باید همگان تلاش کنند که داشته های محیط زیستی در این شهرستان به نسل بعد منتقل شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.