• تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 3:21
  • کد خبر : 4266
  • چاپ خبر

دریافت خدمات بیمه با وام صفر درصد قرض‌الحسنه ممکن شد

در راستای توسعه صنعت بیمه به پشتوانه منابع قرض‌الحسنه، تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بیمه مرکزی منعقد شد که بر اساس آن متقاضیان خدمات بیمه‌ای می‌توانند تا ۲۰ میلیون تومان وام بدون کارمزد دریافت کنند.دریافت خدمات بیمه با وام صفر درصد قرض‌الحسنه ممکن شد به گزارش پایگاه خبری افق فارس به نقل

در راستای توسعه صنعت بیمه به پشتوانه منابع قرض‌الحسنه، تفاهم‌نامه همکاری بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بیمه مرکزی منعقد شد که بر اساس آن متقاضیان خدمات بیمه‌ای می‌توانند تا ۲۰ میلیون تومان وام بدون کارمزد دریافت کنند.
دریافت خدمات بیمه با وام صفر درصد قرض‌الحسنه ممکن شد

به گزارش پایگاه خبری افق فارس به نقل از  روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، آئین امضای تفاهم‌نامه بین بانک و بیمه مرکزی با حضور مدیران ارشد ۲ مجموعه و تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های بیمه برگزار شد.

دکتر «علی استادهاشمی» رئیس کل بیمه مرکزی در این مراسم اظهار داشت: امضای تفاهم‌نامه همکاری بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گامی مهم در راستای توسعه خدمات مالی و بیمه‌ای مشترک در کشور است که در آن امکان فراگیر کردن خدمات بیمه‌ای و قرض‌الحسنه برای اقشار کم‌درآمد و مناطق محروم فراهم شده و این موضوع می‌تواند به توسعه فرهنگ بیمه کمک کند.

تسهیلات قرض‌الحسنه صفر درصد در خدمت توسعه صنعت بیمه

رئیس کل بیمه مرکزی، توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه در صنعت بیمه را از اهداف این تفاهم‌نامه دانست و گفت: با اجرای این تفاهم‌نامه در واقع بسته متنوعی از محصولات بیمه‌ای برای مردم فراهم می‌شود که می‌توانند با مراجعه به شبکه فروش گسترده صنعت بیمه تا سقف ۲۰میلیون تومان بدون پرداخت وجه، بیمه‌نامه خریداری کنند.

وی عدم نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک را از ویژگی‌های این تفاهم‌نامه اعلام کرد و افزود: افراد متقاضی استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید خدمات بیمه‌ای می‌توانند از این تسهیلات با کارمزد صفر درصد بهره‌مند شوند.

استادهاشمی با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌های بیمه نیز پیش‌تر در این حوزه فعالیت داشته‌اند، گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه مقرر شد همه شرکت‌های بیمه در این طرح مشارکت داشته باشند و با اطلاع‌رسانی گسترده، مردم را به خرید بیمه‌نامه ترغیب کنند تا مردم بتوانند با کمک این تسهیلات علاوه بر بیمه‌های اجباری، بیمه‌های زندگی، آتش‌سوزی، مسئولیت و سایر بیمه‌های اختیاری را نیز به سبد بیمه‌ای خود اضافه کنند.

وی با اشاره به اینکه این همکاری گامی مؤثر برای ایجاد رشد اقتصادی، توسعه اجتماعی و پیشبرد فناوری در حوزه بیمه و بانکداری ایران است، افزود: طراحی محصولات نوین مشترک بیمه‌ای و بانکی با تأکید بر فناوری و اجرای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی مشترک با محوریت توسعه خدمات بیمه به مناطق محروم و کم‌برخوردار از محورهای اصلی این تفاهم‌نامه است که اجرایی خواهد شد.

همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ۱۲ شرکت بیمه

در این مراسم همچنین دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: خوشبختانه قرض‌الحسنه در دولت سیزدهم رشد معناداری را تجربه کرده و به تدریج دارد جایگاه واقعی خود را کسب می‌کند؛ به‌طوری که منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۲ سال گذشته از ۷۰ همت به بیش از ۲۵۰ همت رسیده است. این یکی از بالاترین رشدها در شبکه بانکی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از ۶۰ همت به بیش از ۲۰۰ همت رسیده است. از نظر تعداد تسهیلات پرداختی نیز عملکرد بانک از ۲.۵ میلیون فقره به حدود ۳.۵ میلیون فقره در سال جاری می‌رسد. این یعنی شمولیت مالی قرض‌الحسنه در حال توسعه است.

شمسی‌نژاد خاطرنشان ساخت: یکی از اهدافی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دنبال می‌کند، پوشش دادن ابعاد مختلف زندگی مردم با قرض‌الحسنه است. یکی از مهم‌ترین این ابعاد، حوزه بیمه است. در ۲ سال گذشته همکاری بانک با صنعت بیمه افزایش یافته و اکنون با ۱۲ شرکت بیمه همکاری می‌کند و با ۵ شرکت بیمه دیگر در آستانه عقد تفاهم‌نامه هستیم.

وی گفت: همکاری خود با صنعت بیمه را از بیمه‌های پایه آغاز کردیم و اکنون در بخش بیمه‌های عمر و زندگی نیز فعالیت می‌کنیم که اعداد آن نیز قابل توجه است و شاهد پیوند بانکداری قرض‌الحسنه و صنعت بیمه در حوزه‌های مختلف هستیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: اقدام مناسبی انجام شده، اینکه به سمت حذف کارمزد قرض‌الحسنه به‌ویژه در حوزه بیمه حرکت می‌کنیم. نوید می‌دهیم تسهیلات بدون کارمزد را به‌ویژه در حوزه بیمه اجرایی کنیم. بر اساس تفاهم‌نامه موجود، برای تسهیلات تا ۲۰ میلیون تومان کارمزدی از متقاضیان دریافت نمی‌شود.

وی افزود: خوشبختانه قرض‌الحسنه موفق شده از طریق صنعت بیمه باعث خیر شود. در سال‌های اخیر یک‌سوم از افرادی که برای خرید بیمه، از وام قرض‌الحسنه بهره‌مند شده‌اند، برای نخستین بار خود را بیمه کرده‌اند. یعنی اگر این طرح‌ وجود نداشت، افراد کمتری از پوشش بیمه برخوردار می‌شدند. امیدواریم به پشتوانه تفاهم‌نامه کنونی پوشش قرض‌الحسنه در صنعت بیمه را گسترده‌تر از گذشته کنیم.

توسعه برخورداری مردم از خدمات صنعت بیمه

دکتر «رضا قرائی‌پور» معاون برنامه‌ریزی و توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دیگر سخنران این برنامه بود که اظهار داشت: این تفاهم‌نامه اهمیت بالایی دارد، زیرا بخشی از منابع قرض‌الحسنه برای توسعه ضریب نفوذ صنعت بیمه به کار گرفته می‌شود.

قرائی‌پور تصریح کرد: یکی از اهداف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران توسعه شمولیت مالی در کشور است تا «کارت مهر، کارت زندگی» شود. این استراتژی مستلزم این است که بانک با اکوسیستم‌های مختلف پیوند برقرار کند و ضمن ترویج عقد قرض‌الحسنه، بتوانیم از منابع ارزشمند این بخش در راستای توسعه شمولیت مالی استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: بیمه از ضروریات زندگی انسان مدرن است و اغلب مردم کشور ما نیز حداقل از یکی از محصولات بیمه‌ای استفاده کرده‌اند. امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه امروز، استفاده مردم از خدمات بیمه در کشور توسعه یابد. این آغاز یک حرکت است و در ادامه می‌توانیم فرهنگ قرض‌الحسنه را در اکوسیستم‌های مختلف، بیش از پیش توسعه دهیم.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.