• تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1402 - 5:31
  • کد خبر : 3821
  • چاپ خبر

خداییان:سازمان بازرسی کشور؛ تأمین اعتبار ساخت نیروگاه غدیر انرژی لامرد را پیگیری می‌کند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ورود سازمان متبوعش به تسریع در تأمین اعتبار نیروگاه غدیر انرژی لامرد جهت تأمین برق پایدار کارخانه آلومینیوم جنوب خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری افق فارس از لامرد، ذبیح الله خداییان در جریان بازدید از نیروگاه ٩١٣ مگاواتی سیکل ترکیبی غدیر انرژی لامرد و مجتمع صنایع آلومینیوم


رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ورود سازمان متبوعش به تسریع در تأمین اعتبار نیروگاه غدیر انرژی لامرد جهت تأمین برق پایدار کارخانه آلومینیوم جنوب خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری افق فارس از لامرد، ذبیح الله خداییان در جریان بازدید از نیروگاه ٩١٣ مگاواتی سیکل ترکیبی غدیر انرژی لامرد و مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه لامرد، افزود: ما در راستای دستور رییس قوه قضاییه ماموریت داشتیم تا ضمن بررسی مسائل قضایی، از برخی طرح‌های شهرستان‌های لامرد و مهر در جنوب استان فارس بازدید کنیم که در جریان این سفر، روستاهای همجوار منطقه ویژه لامرد از آب اشامیدنی سالم برخوردار نبودند و دادگستری شهرستان و مسئولان اجرایی و اقتصادی منطقه نقش مهمی در به ثمر رسیدن پروژه انتقال آب داشتند و این مهم محقق شد که در آینده شاهد  مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.

وی با تاکید بر اهمیت استمرار و افزایش ظرفیت تولید کارخانه آلومینیوم جنوب اظهار کرد: مجتمع آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه لامرد از کارخانه های ملی است و با اشتغال حدود ۲۴۰۰ کارگر نیز محصولات آن طرفدار زیادی در جهان دارد، تحریم‌های خارجی تاثیری بر روند تولید محصولات متنوع و تأمین مواد اولیه کارخانه نداشته است و با تدبیر متولیان کارخانه، شاهد رونق بیش از پیش این مجموعه صنعتی هستیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ابراز امیدواری کرد: مجتمع آلومینیوم جنوب در منطقه لامرد؛ ظرفیت توسعه دارد و اجرایی شدن فازهای بعدی آن در این منطقه مستعد؛ سبب اشتغالزایی جوانان و ارزاوری برای کشور می‌شود.

dav

وی اضافه کرد: تأمین برق صنایع انرژی بر از جمله مجتمع آلومینیوم جنوب از دغدغه های مسئولان این واحد تولیدی است و برای رفع این خواسته، همزمان با کوشش وزارتخانه‌های صمت و نیرو، سهامداران کارخانه نیز سازمان بازرسی کل کشور با توجه به نقش نظارتی، برای تسریع در ساخت نیروگاه ٩١٣ مگاواتی سیکل ترکیبی غدیر انرژی لامرد ورود می‌کند تا در این فصل گرما‌؛ از بروز خسارت‌های مالی به این واحد تولیدی انرژی‌بر جلوگیری شود.

خداییان با شرکت در جلسه جمع بندی این سفر که در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب برگزار شد، قول مساعد داد تا مشکلات صنایع و مباحث زیرساختی این منطقه صنعتی را به شورای عالی قضایی استان فارس گزارش دهد و  از طریق سازمان بازرسی کشور، آنها را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

خبرنگار: حمیده منصوری

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.