• تاریخ انتشار : جمعه 23 آبان 1399 - 9:15
  • کد خبر : 1537
  • چاپ خبر

حمایت قاطع فرماندار لامرد از مدیران توانمند اجرایی/قدردانی از نقش اثرگذار وزیر اطلاعات در تشکیل بخش خیرگو

شب گذشته آیین آغاز فعالیت بخشداری خیرگو باحضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، فرماندار لامرد، نماینده لامرد و مهر در دوره دهم مجلس و جمعی از اهالی بخش های خیرگو و علامرودشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، حسین شبانی نژاد در این آیین که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار  شد، گفت: رشد و توسعه شهرستان لامرد در این چهار سال اخیر علی رغم شرایط کرونایی و تحریم های ظالمانه، متوقف نشد و با افتتاح حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه بزرگ زیرساختی در اردیبهشت امسال نیز لامرد در سطح ملی و استانی مطرح شد و در کانون توجه قرار گرفت.

شبانی نژاد تصریح کرد: پروژه های زیرساختی شهرستان لامرد اعم از ترمینال فرودگاه، بیمارستان حاج محمود حاج حیدر، کارخانه آلومینیوم و مجموعه بزرگ ورزشی شهید سلیمانی که با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید، از پروژه های زیرساختی و مهم محسوب می‌شوند که نقش بسزایی در توسعه صنعتی این شهرستان بلکه استان فارس دارند.

وی افزود: راه اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب به عنوان یک صنعت مادر سبب اشتغالزایی بی سابقه ای در این منطقه شد و آنطور گزارش می شود که نرخ بیکاری در لامرد زیر ۱۰ درصد است و اکنون با موقعیت راهبردی که لامرد در جنوب کشور دارد؛ باید همه کمک کنیم تا با احداث واحدهای صنعتی بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی شاهد اشتغالزایی بیشتر جوانان این منطقه باشیم.

فرماندار لامرد با بیان اینکه امنیت پایدار با همکاری مردم و اعضای شورای تامین در این شهرستان حاکم است، اظهار کرد: انسجام بسیار خوبی میان دستگاههای اجرایی و فرمانداری برای پیگیری و رفع مشکلات مردم وجود دارد. از مدیران توانمند دستگاههای اجرایی که در جهت خدمت به مردم تلاش می کنند، حمایت می‌کنیم و لحظه ای در حمایت از آنان درنگ نخواهیم کرد.

مردم می‌دانند چه کسانی برای آنان کار می کنند و چه کسانی تشنگان قدرتند

شبانی نژاد اضافه کرد: در جهت توسعه شهرستان به مدیران دستگاههای اجرایی تاکید می‌کنم که وارد حاشیه ها نشوید، هرچند افرادی دوست داشته باشند که حاشیه ایجاد کنند، ما باید تعهدی که به مردم دادیم را انجام دهیم و ذره ای کوتاهی نخواهیم کرد و محکم کار مردم را انجام دهید و مردم می‌دانند چه کسانی برای آنان کار می کنند و چه کسانی تشنگان قدرتند.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل بخش خیرگو گفت: تشکیل بخش خیرگو حاصل تلاش دلسوزانی بود که در راس انها ایت الله علوی وزیر کلیدی کابینه دولت تدبیر و امید است.

شبانی نژاد افزود: استاندار فارس، نماینده سابق مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، معاونت سیاسی امنیتی استانداری و دست اندرکاران در استانداری و وزارت کشور بسیار کمک کردند تا این خواسته مردم محقق شود.

سخنان معاون استاندار از پیگیریها تا انتصاب بخشدار خیرگو

در ادامه “سید احمد احمدی زاده ” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تبریک آغاز فعالیت بخشداری خیرگو افزود: آیت الله علوی در تسریع و تصویب این بخش در هیات دولت بسیار کمک کردند و همچنین وزیر کشور، استاندار و مجموعه تقسیمات کشوری وزارت کشور تا این درخواست مردم به ثمر بنشیند.

وی بیان کرد: گزینه های زیادی برای تصدی بخشداری خیرگو مطرح بود ولی به دلیل دانش و تجربه آقای رحمانی از او درخواست کردیم که ایشان مسئولیت بخشداری خیرگو را پذیرفتند، این درحالیست که باتوجه به سوابق و تجربه آقای رحمانی میخواستیم که ایشان را برای فرمانداری یکی از شهرستانها پیشنهاد دهیم.

احمدی زاده در بخشی از سخنانش افزود: با اتحاد و انسجام و همدلی می توان اتفاقات خوبی برای مردم رقم زد و از بخشدار خیرگو میخواهم که مشی اعتدالی سرلوحه باشد. در استانداری برای توسعه بخش تازه تاسیس خیرگو کوتاهی نخواهیم کرد  و از بخشدار خیرگو درخواست دارم که از تمامی ظرفیتهای ملی و شهرستانی و همچنین از ظرفیت موسوی نماینده مردم در مجلس برای پیگیری برنامه های بخش خیرگو بهره گیرد. 

برپایه این گزارش، حدود ۸۰۰ میلیون تومان با احتساب یک دستگاه خودرو برای آغاز بکار بخشداری خیرگو از سوی مردم اهدا شده است.

معاونت فرمانداری لامرد، کارشناس و دبیر شورای تامین شهرستان، کارشناس مشورتی کمیته انطباق مصوبات شوراهای اسلامی شهرها با قانون، رییس اداره سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری از جمله سوابق عباس رحمانی سرپرست بخشداری خیرگو است.

براساس مصوبه هیات دولت در شهرستان لامرد یک بخش به نام خیرگو از ترکیب دهستان های خیرگو و کمالی ایجاد گردید و روستای خیرگو به عنوان مرکز بخش خیرگو تعیین شد. در بخش خیرگو یک دهستان به نام کمالی از ترکیب روستاها، مزرعه ها و مکان های واقع در محدوده جغرافیایی ایجاد شد که این روستا شامل کمالی، اندر، روگیر تاج امیری، روگیر قلعه حاجی، روگیر حسنی، گرازی، شاه بهرام، روگیر حاج محمد تقی، امامزاده شاه سیف الله و امامزاده شاه خراسان نورالدینی است و روستای کمالی به عنوان مرکز دهستان کمالی تعیین شد.

همچنین براساس مصوبه هیات دولت در بخش علامرودشت یک دهستان به نام کهنویه از ترکیب روستاها، مزرعه ها و مکان های واقع در محدوده های جغرافیایی ایجاد شد که این مناطق شامل کهنویه، سید هاشمی چاه گزی، گلدشت، انجیربند، برکه سفید، پلنگی، وردوان، سیاه دانه، هرار سفید، ظالمی، فخرایی، پرزی، ززه ،بلبلی ،زمان رستمی، حاجی اباد و ابوحنا است و روستای کهنویه به عنوان مرکز دهستان آن تعیین گردید.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.