• تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 - 5:10
  • کد خبر : 1178
  • چاپ خبر

تا سال آینده تمامی مراتع لامرد صاحب طرح مرتعداری می شوند

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لامرد گفت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تا سال آینده تمامی مراتع این شهرستان صاحب طرح مرتعداری می شوند.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی لامرد، جلسه ترویجی و توجیهی تهیه طرح های مرتعداری تلفیقی با حضور سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان لامرد و مرتعداران مرتع پلنگی بخش علامرودشت شهرستان لامرد برگزار گردید.

نکوگو سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان لامرد در این نشست بر ساماندهی طرح های مرتعداری تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ در صد مراتع این شهرستان دارای طرح مرتعداری است و حدود ۱۵ درصد هم پیگیر تهیه طرح می باشند که بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تا پایان امسال و اوایل سال آینده تمامی مراتع این شهرستان صاحب طرح مرتعداری می شوند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل مراتع در اقتصاد جامعه روستایی بر اولویت این طرح ها و اسناد مرتعداری از سوی مرتعداران تاکید کرد و اظهار کرد: با این اقدام شاهد پایداری هر چه بیشتر مراتع و نیز رونق صنعت گردشگری، صنایع دستی روستایی و عشایری در سطح این شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: امیدواریم با مدیریت طرح‌های مرتعداری علاوه بر اشتغال، بهره وری و کارایی بیشتر جوامع روستایی شاهد پایداری عرصه های مرتعی و حفاظت بیشتر این عرصه ها باشیم.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.