• تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 تیر 1402 - 10:03
  • کد خبر : 3782
  • چاپ خبر

بخشنامه سازمان امور مالیاتی در مورد حدنصاب معاملات ۱۴۰۲

ابلاغ بخشنامه حدنصاب معاملات برای سال ۱۴۰۲ هرساله وزارت امور اقتصادی و دارایی مبلغی را به عنوان حدنصاب معاملات تعیین می کند. تعیین حدنصاب معاملات بدین منظور می باشد که اگر معاملات صورت گرفته در یک فصل از مبلغ تعیین شده کمتر بود، نیازی به ارائه اطلاعات طرف معامله نیست. لازم به توضیح است که

ابلاغ بخشنامه حدنصاب معاملات برای سال ۱۴۰۲

هرساله وزارت امور اقتصادی و دارایی مبلغی را به عنوان حدنصاب معاملات تعیین می کند. تعیین حدنصاب معاملات بدین منظور می باشد که اگر معاملات صورت گرفته در یک فصل از مبلغ تعیین شده کمتر بود، نیازی به ارائه اطلاعات طرف معامله نیست. لازم به توضیح است که در زمان ارسال گزارشات خرید و فروش فصلی، اگر معامله ی صورت گرفته کمتر از ۵ درصد حد نصاب معاملات کوچک باشد می توان مبالغ مذکور را به صورت تجمیعی ثبت کرد.

در همین راستا هیئت وزیران در تصویب نامه ۵۰۰۴۸/ت ۶۱۱۷۹ ه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۴، حدنصاب معاملات را تعیین نمود. به دنبال این تصویب نامه، سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه ای پیرامون این موضوع اعلام می دارد: با توجه به تصویب نامه ی هیئت وزیران، حدنصاب معاملات کوچک برای سال ۱۴۰۲ تا سقف ۱,۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال تعیین شده است و مبلغ تعیین شده به منظور اجرای تکالیف مرتبط با مفاد آیین نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم حائز اهمیت می باشد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.