• تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 11:22
  • کد خبر : 3944
  • چاپ خبر

اوجی خبرداد؛حمایت همه جانبه وزارت نفت از استقرار مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه ویژه لامرد

وزیر نفت گفت: از تمامی ظرفیت‌های وزارت نفت برای تامین خوراک و زیرساخت مجتمع پتروشیمی سیگلو در منطقه ویژه اقتصادی لامرد استفاده خواهیم کرد تا این پروژه در کمتر از ۴ سال به بهره‌برداری برسد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری افق فارس از لامرد، جواد اوجی در آیین آغاز عملیات مجتمع پتروشیمی سیگلو در منطقه

وزیر نفت گفت: از تمامی ظرفیت‌های وزارت نفت برای تامین خوراک و زیرساخت مجتمع پتروشیمی سیگلو در منطقه ویژه اقتصادی لامرد استفاده خواهیم کرد تا این پروژه در کمتر از ۴ سال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری افق فارس از لامرد، جواد اوجی در آیین آغاز عملیات مجتمع پتروشیمی سیگلو در منطقه ویژه لامرد اظهار کرد: حدود ٨٠ درصد تولید محصولات مجتمع‌های متانول کشورمان به خارج کشور صادر می شود و مجتمع پتروشیمی سیگلو منطقه ویژه لامرد از سرمایه‌گذاری استراتژیک و پراهمیت در تکمیل زنجیره متانول کشور است.

وی با ابراز خرسندی از تحقق ایجاد زیرساخت‌های عمرانی و پیشرفت پروژه‌هایی از این قبیل در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، اظهار کرد: ما در وزارت نفت‌؛ همگام با ایجاد زیرساخت‌هایی که در این منطقه ویژه شتاب گرفته است و این منطقه  را تبدیل یک کارگاه بزرگ عمرانی کرده است نیز از استقرار و هدایت سرمایه‌گذاری ها در سایت پتروشیمی منطقه ویژه لامرد حمایت می‌کنیم.

اوجی گفت: موسوی عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستانهای لامرد و مهر در مجلس در تحقق و جذب سرمایه‌گذاری این پروژه نقش بسیاری داشتند که اکنون با گزارش سرمایه‌گذار پروژه و اعلام پیشرفت ٢٨ درصدی پروژه و از آنجاییکه تجهیزات اساسی خریداری شده است، از این رو کمک خواهیم کرد تا این مجتمع برای اشتغالزایی جوانان در کمتر از ۴ سال به بهره برداری برسد.

وزیر نفت ادامه داد:  مجتمع پتروشیمی سیگلو در آغاز فعالیت ساخت با انتخاب موقعیت مناسب جغرافیایی در منطقه ویژه لامرد و در نزدیک به دریا و اسکله‌های صادراتی و دسترسی نزدیک به خوراکهای مورد نیاز مستقر شده است و از پیمانکار قوی برای اجرا استفاده کرده است. از آنجاییکه این طرح سرمایه‌گذاری با هوشمندی مدیرعامل این شرکت آقای اسدی و هیات مدیره آن، یکی از طرحهای سودآور و به تکمیل زنجیره تولید متانول و جلوگیری از خام فروشی کمک خواهد کرد، از این رو ما در مجموعه وزارت نفت در تأمین زیرساخت و خوراک مجتمع حمایت خواهیم کرد.

اوجی در ادامه از تمامی سرمایه‌گذاران درخواست کرد باتوجه به اینکه اینگونه سرمایه‌گذاری هایی که امروز عملیات اجراییی آن اغاز شد، جزو سرمایه‌گذاری‌های کم ریسک، سودآور با ایجاد اشتغالزایی بالا در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های دیگر و سبب جلوگیری از خام فروشی می شود، توجیه دارد که فعالان اقتصادی توانمند بویژه سرمایه‌گذاران این مناطق در  زمینه ایجاد مجتمع های پتروشیمی و تکمیل زنجیره های تولید، ورود کنند و وزارت نفت نیز از تمامی سرمایه‌گذاران؛ حمایت همه جانبه خواهد داشت.

وزیر نفت در پایان این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایلنا قول مساعد داد تا در زمینه استقرار مجتمع های پایین دست پتروشیمی در منطقه ویژه لامرد، برنامه‌ریزی لازم انجام دهد.

در ادامه این مراسم‌؛ سیدموسی موسوی عضو کمیسیون انرژی و  نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی  با تشکر از حضور مقام عالی وزارت نفت، ابراز امیدواری کرد این مجتمع تولید محصولات متنوع سیگلو با برنامه‌ریزی و حمایتهای انجام شده از سوی وزرات نفت و تیم مدیریتی فعلی، طبق برنامه به بهره‌برداری می‌رسد و مردم این منطقه از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

خبرنگار: رضا عبداله زاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.