• تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 5:01
  • کد خبر : 1971
  • چاپ خبر

افتتاح چند خدمت جدید در حوزه سلامت لامرد با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال

همزمان با نخستین روز آغاز دهه مبارک فجر امسال، «ساختمان الحاقی مرکز خدمات جامع سلامت اشکنان»، « بخش اطفال و سومین اتاق عمل بیمارستان بعثت اشکنان»، «ساختمان جدید ستاد شبکه بهداشت و درمان لامرد» و چهار خدمت جدید در بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس، ساختمان الحاقی مرکز خدمات جامع سلامت اشکنان لامرد به نیت نیک اندیشانه «احمد دیرزی» نیکوکار عرصه سلامت، با زیربنای ۱۳۰مترمربع و با اهدای ۴میلیارد ریال هزینه از طرح های نخستین روز دهه فجر امسال بود که افتتاح شد.

مرکز خدمات جامع سلامت اشکنان، با دارا بودن بخش های بهداشت خانواده، مامایی، غرالگری نوزادان، تغذیه، بهداشت محیط، تزریقات و پانسمان، بهداشت مادر و کودک، ۱۰ هزار نفر از جمعیت بخش اشکنان را تحت پوشش دارد.

دیگر برنامه نخستین روز دهه فجر در شهرستان لامرد، بهره برداری از بخش اطفال و راه اندازی سومین اتاق عمل بیمارستان بعثت اشکنان بود.

بخش اطفال بیمارستان بعثت اشکنان با ۹ تخت بیمارستانی و ۱۸۰ مترمربع زیربنا، با صرف ۵ میلیارد ریال هزینه برای ساخت و ۱۵ میلیارد ریال برای تجهیزات به همت نیک اندیش عرصه سلامت، به عنوان یکی دیگر از پروژه های دهه مبارک فجر امسال، به بهره برداری رسید.

سومین اتاق عمل بیمارستان بعثت با زیربنای ۵۰مترمربع و صرف ۷میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هزینه به همت خانواده مرحوم عباس اشکنانی از دیگر طرح هایی بود که افتتاح شد.

ساختمان جدید ستاد شبکه بهداشت و درمان لامرد به نام شهید دکتر «علی کشتکار»، شهید مدافع سلامت فارس و شهرستان لامرد افتتاح شد که  برای افتتاح این پروژه با زیربنای هزار و ۹۲۰ مترمربع، ۳۹میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز صرف شده است.

افتتاح «دستگاه اکسیژن ساز و اکسیژن مرکزی» ، «میکروسکوپ فوق تخصصی اتاق عمل»، «دستگاه دیالیز جدید» و «دستگاه ماموگرافی دیجیتال» مرکز آموزشی درمانی حاج محمود حاج حیدر، چهار خدمت جدیدی بود که همزمان با حضور رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسئولان شهرستانی، تقدیم مردم شد.

دستگاه اکسیژن ساز و اکسیژن مرکزی این بیمارستان با اعتباری معادل ۱۲ میلیارد ریال با هدف توسعه خدمت به بیماران بویژه مبتلایان به کرونا، نخستین پروژه جدیدی بود که روز یکشنبه (۱۲ بهمن) در این مرکز آموزشی درمانی به بهره برداری رسید.

همچنین اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در ادامه با حضور در اتاق عمل بیمارستان، میکروسکوپ این مرکز آموزشی درمانی را با هزینه ۱۷۲ میلیارد ریال افتتاح کردند. این میکروسکوپ فوق تخصصی، امکان انجام جراحی های دقیق و میکروسکوپی را در این مرکز آموزشی درمانی فراهم کرد.

همچنین دستگاه ماموگرافی دیجیتال با صرف هزینه ۷۲ میلیارد ریال و دستگاه دیالیز جدید با هزینه ۱۲ میلیارد ریال به چرخه خدمات سلامت در این مرکز درمانی افزوده شد.

مرکز آموزشی درمانی خیرساز حاج محمود حاج حیدر در شهرستان لامرد با زیربنایی قریب به ۱۱ هزار مترمربع، دارای ۱۲۴ تخت بیمارستانی و بخش هایی نظیر اتاق عمل، جراحی زنان، اطفال، زنان و زایمان، سی تی اسکن، ICU، NICU، اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، LDR و MRI است.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.