• تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 5:27
  • کد خبر : 4187
  • چاپ خبر

برگزاری آئین سالروز تصویب قانون کار در خانه کارگر لامرد

دبیر خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر:معیشت کارگران با اجرای دقیق و با نظارت بر قانون کار تقویت می‌شود دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر گفت: معیشت کارگران با اجرای دقیق و نظارت بر قانون کار تقویت می‌شود. به گزارش افق فارس به نقل از  خبرنگار ایلنا از لامرد، عبدالرضا روحی در جمع

دبیر خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر:
معیشت کارگران با اجرای دقیق و با نظارت بر قانون کار تقویت می‌شود

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستانهای لامرد و مهر گفت: معیشت کارگران با اجرای دقیق و نظارت بر قانون کار تقویت می‌شود.

به گزارش افق فارس به نقل از  خبرنگار ایلنا از لامرد، عبدالرضا روحی در جمع رابطین کارگری لامرد و به مناسبت سالروز تصویب قانون کار، افزود: قانون کار موجود در بین کارگر و کارفرما، اگر به صورت کامل و دقیق اجرا شود نیز می تواند پشتوانه محکم برای کارگران در دستیابی به مطالبات آنان باشد و یک عدالت واقعی میان کارگر و کارفرما برقرار می‌شود. از سویی بر این عقیده ایم که بهبود معیشت اقشار کارگری با اجرای کامل قانون کار محقق می‌شود.

وی با اشاره به عواملی که موجب جدی گرفته نشدن قانون کار شده است،‌ افزود: فقدان پیوند مستحکم میان نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و کوتاهی وزارت متبوع در اجرای دقیق قانون کار از جمله این عوامل است.

روحی، بی انگیزگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط را از دیگر عوامل عدم اجرای مطلوب قانون کار عنوان کرد و گفت: نهادهای مرتبط باید نظارت‌های خودشان را برای اجرای بند به بند و دقیق مواد قانون کار فعال کنند ولی در عمل شاهد این موضوع نیستیم.

وی اضافه کرد: اگر طرح و لایحه ضد کارگری تنظیم و در مجلس تصویب می شود، بخشی از آن ناشی از نبود انسجام در جامعه کارگری و ضعف مطالبه گری است.

این فعال کارگری بر لزوم اهمیت دادن جامعه کارگری به مسائل خود تاکید کرد و گفت: برخی تصمیمات مراجع تصمیم گیری در خصوص کارگران،‌ ناشی از نبود کنشگری و فعال نبودن تشکل‌های کارگری است و این تشکل‌ها باید فعالیت منسجم و بابرنامه و مطالبه گر برای افزایش قدرت خرید کارگران، ارتقا و ترمیم دستمزدها و افزایش سطح رفاه داشته باشند.

خبرنگار: حمیده منصوری

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.