• تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 - 7:25
  • کد خبر : 4465
  • چاپ خبر

اجرای طرح انتخاب مشارکتی ارقام گندم و جو در لامرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد از اجرای طرح انتخاب مشارکتی گندم و جو (PVS) با هدف مقایسه ارقام مناطق گرم در دو بخش مرکزی و اشکنان شهرستان لامرد خبر داد. به گزارش افق فارس از لامرد، علیرضا محمدی  باتشریح این طرح که با مشارکت کشاورزان اجرایی شد، بیان کرد:  کشت محصولات شامل هفت رقم گندم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد از اجرای طرح انتخاب مشارکتی گندم و جو (PVS) با هدف مقایسه ارقام مناطق گرم در دو بخش مرکزی و اشکنان شهرستان لامرد خبر داد.

به گزارش افق فارس از لامرد، علیرضا محمدی  باتشریح این طرح که با مشارکت کشاورزان اجرایی شد، بیان کرد:  کشت محصولات شامل هفت رقم گندم (سارنگ، واران، جلال، سحر، آئینه، کویر و برات) در تاریخ  ۹ آذرماه جاری و هشت رقم جو ( اکسین، گلچین، نوروز، نیمروز  و ۴ لاین ) در  یازدهم دی ماه امسال  با هماهنگی مدیریت زراعت، مرکز تحقیقات استان و همکاری اداره تولیدات گیاهی شهرستان و کشاورزان پیشرو در سطح یک هکتار و دو تکرار انجام شد.

محمدی یکی از راه‌های افزایش تولید محصول را انتخاب رقم مناسب برشمرد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با مشارکت کشاورزان در انتخاب بهترین ارقام و ترویج کشت آنها، شاهد افزایش چشمگیر تولید محصول گندم و جو در منطقه باشیم و زمان برداشت محصولات  گندم و  جو به ترتیب در اردیبهشت ماه و خردادماه پیش‌بینی می‌شود.
خبرنگار : صفیه عبداله زاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.