• تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 - 11:32
  • کد خبر : 443
  • چاپ خبر

آغازعملیات ساخت جاده های دسترسی شهر جدید تابناک در امسال

ایلنا در گزارشی به روند تصویب و آغاز ساخت شهر جدید تابناک لامرد(جنوب استان فارس) پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، سال ۹۴ بود که عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی در سفر به شهرستان لامرد از احداث شهرهای جدید در جنوب کشور خبر داد که شهرستان لامرد یکی از مکان های پیشنهادی احداث شهر جدید تابناک بود. در آن زمان خبرنگار ایلنا در گفت و گو با «محسن نریمان» مدیرعامل وقت شرکت عمران ‌شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی، به اهداف و زوایای احداث این شهر جدید پرداخت. (برای مطالعه شرح گزارش قبلی در اینجا کلیک کنید)

به گفته حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، تاسیس شهر جدید تابناک لامرد (امکان‌سنجی و مکان یابی) در بهمن ماه ۱۳۹۶ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسیده بود که امروز (۷ مهر ۹۹) طرح جامع این شهر به تصویب نهایی رسید.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی در این باره گفته است: «طرح جامع شهرجدید تابناک در شهرستان لامرد، با جمعیت پذیری ۵۴ هزار نفر در محدوده ۶۷۷ هکتار و حریم ۲۶۰۷ هکتار برای تامین مسکن و خدمات پشتیبان منطقه ویژه اقتصادی لامرد و شهرک صنعتی به کارفرمایی شرکت عمران شهرجدید صدرا توسط مهندسین مشاور آمود تهیه شده است.»

وی اضافه کرد: «این طرح پس از تصویب کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان، همچنین تایید کمیته فنی شورای عالی در جلسه شورای عالی به اتفاق آرا تصویب شد. تخصیص آب به میزان ۳.۹۸ میلیون مترمکعب از وزارت نیرو ، همچنین کلیه استعلام های لازم از مراجع ذیربط اخذ شده است.»

«شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با تاکید وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای عالی مصوب کرد طرح تفصیلی شهرهای کشور با قید فوریت تهیه و تصویب شود. سند پهنه بندی حریم شهرها، همراه با طرح جامع تهیه و تصویب شود.»

پس از انتشار خبر تصویب طرح جامع شهر جدید تابناک در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، سئوالات متعددی برای مخاطبان مطرح بود که این شهر جدید از چه تاریخی روند امکان سنجی و مکان‌یابی آن آغاز شده و قرار است به چه شکل روند اجرایی آن پیگیری شود و از سویی برخی مسئولان به هر شکل قصد داشته تا تصویب این طرح را از پیگیری های خود بنام‌اند و آنرا مصادره کنند. در ادامه طبق بررسی و تحقیقات انجام شده، جدول زمانبندی تصویب طرح ارائه می شود.

آغاز عملیات ساخت جاده های دسترسی شهر جدید تابناک در امسال

«خلیل حاجی پور» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا به عنوان کارفرمای شهر جدید تابناک لامرد درباره روند اجرای زیرساخت‌های این شهر جدید به خبرنگار ایلنا گفت: در مرحله بعدی طرح تفصیلی و آماده سازی شهر جدید تابناک لامرد نیاز به مصوبه شورای عالی ندارد و در استان بررسی می شود و عملیات اجرای زیرساخت‌ها و جاده‌های دسترسی این شهر جدید امسال با برگزاری فرآیند قانونی مناقصه، آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: آماده سازی زیرساخت‌های قریب به ۷۰۰ هکتار از شهر تابناک را در برنامه سال آینده داریم و یک ردیف بودجه ۷ میلیارد تومانی برای شهر تابناک از محل اعتبارات شرکت عمران شهرهای جدید اخذ کردیم.

به گفته حاجی پور، طرح جامع شامل کلیات کاربری ها که از آن به عنوان سند توسعه و جامع شهر یاد می شود و طرح تفصیلی مربوط به مباحث اجرایی این شهر است.

گزارش: مرتضی عبداله زاده

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.