• تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 4:23
  • کد خبر : 3553
  • چاپ خبر

مطالبه گری خبرنگاران در کانون توجه مسئولان اجرایی باشد/ فراهم سازی شرایط برای برگزاری سوگواره ملی تعزیه و کلنگ زنی ساخت موزه تعزیه در لامرد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در آستانه اربعین حسینی از برنامه ریزی برای برگزاری سوگواره ملی تعزیه و همچنین کلنگ زنی ساخت موزه ملی تعزیه در شهرستان لامرد خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری افق فارس،  «محمد هنرپیشه» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لامرد در آیینی که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران در فرمانداری لامرد برگزار شد،  با ارائه گزارشی از وضعیت رسانه های مجوزدار از هیأت نظارت بر مطبوعات در شهرستان افزود: شهرستان لامرد از ظرفیت بالایی در حوزه رسانه برخوردار است و در همه‌ی حوزه های فرهنگ و هنر بویژه در حوزه خبر و رسانه پیشگام است که در همین راستا،  اکنون ۴ رسانه مکتوب ( هفته نامه طلوع، رویداد، سبحان و گاهنامه شهروند) و علاوه بر خبرگزاری صدا و سیما در لامرد، اشکنان و علامرودشت، ۱۰ تا نماینده و خبرنگار خبرگزاری ملی و بین المللی و ۲ پایگاه خبری مجوزدار به همراه یک موسسه مطبوعاتی در شهرستان لامرد داریم که رویدادها و اخبار لامرد را در سطح شهرستانی، استانی و ملی منتشر می کنند.
این مسئول ادامه داد: وظیفه خبرنگار مطالبه گری است و از طرفی  باید مسئولان پاسخگو و پیگیر باشند. خبرنگار ضمن  تعامل با رئیس و روابط عمومی دستگاه اجرایی،  می‌تواند در پیگیری مطالبات مردم موفق باشد.
هنرپیشه  از خبرنگاران درخواست کرد تا برای بهره مندی از خدمات وزارت ارشاد در سامانه جامع رسانه های کشور (سایت e رسانه) ثبت نام و پروفایل خود را تکمیل کنند.
وی اضافه کرد:  اگر رسانه ای دارای مجوز باشد، در صورت شکایت از آنان،  حمایت‌های مناسب‌تری  برای حمایت قانونی از آن رسانه و خبرنگار پیش بینی شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد لامرد اعلام کرد؛ اداره متبوعش در میان ادارات شهرستانی فرهنگ و ارشاد، رتبه برتر  روابط عمومی را کسب کرد و  همچنین خودش به عنوان مسئول و  دبیر منطقه جنوب ادارات فرهنگ و ارشاد انتخاب شد که از این فرصت می‌توان مطالبات اهالی فرهنگ و هنر را بهتر پیگیری کرد.
هنرپیشه با برشمردن ظرفیت‌های تعزیه لامرد و فعالیت ۲۲ گروه موقت و دائمی تعزیه در این شهرستان،  با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی در ٢۶ شهریور، از  فراهم ساختن شرایط برای برگزاری سوگواره ملی تعزیه و کلنگ زنی موزه تعزیه در لامرد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به عنوان میهمان ویژه این دو رویداد ملی خبر داد و افزود: موزه ملی تعزیه سبب به نمایش گذاشتن تالیف های مرتبط با تعزیه، لباس‌ها، نسخه های تعزیه و  دیگر مستندات برای معرفی تعزیه لامرد؛ نقش بسزایی خواهد داشت.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.