• تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1399 - 5:44
  • کد خبر : 2276
  • چاپ خبر

بررسی حذف شرکت‌های پیمانکاری در مجلس/امیدواریم طرح طبقه‌بندی برای کارگران پیمانکاری نفت اجرایی شود

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در خصوص طرح حذف شرکتهای پیمانکاری گفت: ما در مجلس یازدهم به همراه برخی از دوستان پیگیرِ طرحی هستیم که طبق آن طرح واسطه‌ی پیمانکاری از بین برود و رابطه‌ بین کارفرما و کارگر برقرار شود.

موسی احمدی (نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس یازدهم) در خصوص مشکلات کارگران در شرکتهای پیمانکاری به خبرنگار ایلنا گفت: باتوجه به قوانین، کارگران به چند دسته تقسیم می‌شوند؛ عده‌ای ایثارگران صنعت نفت هستند که طبق قانون، پیگیری‌های زیادی از طرف کمیسیون انرژی صورت گرفته و توافق‌نامه‌ای با منابع انسانی وزارت نفت انجام شده تا سریع تعیین تکلیف شوند و وضعیت‌شان مشخص شود.

وی افزود: عده‌ای از کارگران هم قرارداد موقت هستند و با توجه به مصوبه‌ای که در مورد اینها وجود دارد، خود وزارت نفت و منابع انسانیِ آن، موضوع را پیگیری می‌کند. برای تبدیل افرادِ واجدِ شرایطِ این گروه به قرارداد معین، آزمون برقرار کرده‌اند.

احمدی ادامه داد: گروه دیگر، ارکان ثالث و یا کارگرانی هستند که به صورت پیمانکاری کار می‌کنند؛ در مورد اینها شرایطِ خاص قانون کار حاکم است. جلساتی هم اخیرا برگزار شده تا با توجه به وضعیت تورم و مشکلاتی که در زندگی این کارگران وجود دارد، از طریق قانون کار حمایت شوند و مشکلات‌شان حل شود.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس یازدهم اظهار داشت: ما در مجلس یازدهم به همراه برخی از دوستان پیگیرِ طرحی هستیم که طبق آن طرح، واسطه‌ی پیمانکاری از بین برود و رابطه‌ مستقیم بین کارفرمای اصلی یا همان کارفرمای مادر و کارگر برقرار شود.

او تصریح کرد: تعداد زیادی از کارگران از وضعیت پیمانکاری راضی نیستند؛ معمولا مشکلاتی مثل نداشتنِ بیمه، پرداخت نکردنِ حقوق به خصوص در آخر سال و از این دست مسائل دارند، بنابراین با پیگیری‌ و کار کارشناسی به دنبال آن هستیم که رابطه مستقیم بین کارگر و کارفرما برقرار کنیم. به نظر من اگر چنین اتفاقی در مجلس یازدهم بیفتد، تقریبا مشکلاتِ حقوقی و معیشتی بخش بزرگی از کارگران حل خواهد شد.

احمدی در پاسخ به این سوال که آیا طرح مربوط به حذف شرکتهای پیمانکاری به طور رسمی در مجلس یازدهم پیگیری می‌شود یا خیر، گفت: این طرح در فراکسیونی به نام فراکسیون هم‌اندیشی، که تعدادی از نمایندگان در آن شرکت دارند، مطرح است و بررسی می‌شود و به ‌دنبال تدوین کامل این طرح هستیم. در حال حاضر روی این طرح کار کارشناسی می‌شود و بنا داریم از برخی دوستان در وزارت کار هم استفاده کنیم. انشاالله با مشورت آنها طرح جامع و کاملی داشته باشیم.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در خصوص حل مشکلات کارگران بوشهر گفت: ببینید هر زمانی که کارگران مشکلات خود را منعکس کردند، ما بلافاصله وارد کار شدیم و با کارفرما و پیمانکار و حتی دستگاه‌های ذیربط مثل اداره کار، بازرسیِ اداره کار و شورای حل اختلاف اداره کار، صحبت کردیم. هرجا که دیدیم حق کارگران تضعیف می شود، پیگیری کردیم و حمایت می‌کنیم.

موسی احمدی در خصوص نامه‌ی کارگران پیمانکاری پارس جنوبی برای نمایندگان مجلس و درخواست از آنها برای حل مشکلاتی چون عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، گفت: ما پیگیر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارگران پیمانکاری هستیم و امیدواریم این طرح زودتر عملیاتی شود.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.