• تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 6:52
  • کد خبر : 1232
  • چاپ خبر

دین پرست، قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی، “بابک دین پرست” را به عنوان قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس به نقل از شاتا، در حکم ابلاغی علیرضا رزم‌حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است:

جناب آقای بابک دین پرست

نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و در راستای تحقق سیاست های کلی نظام در خصوص ضرورت حمایت موثر از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدکنندگان به منظور افزایش و ارتقای توان تولید داخل و ایجاد اشتغال در کشور به موجب این حکم به سمت “قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور” منصوب می شوید.

انتظار می‌رود در راستای نامگذاری شعار سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال “جهش تولید” و دستور رئیس محترم جمهوری در اجرای وظایف مندرج ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و آیین نامه اجرایی آن با همکاری کلیه حوزه های ستادی وزارت متبوع و با بهره مندی از ظرفیت دستگاه های عضو و کارگروه های متناظر استانی ستاد در سراسر کشور اقدامات زیر صورت پذیرد:

۱_ تلاش در جهت حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی معادن و رفع موانع صادراتی به منظور بهره مندی حداکثری از ظرفیت تولید و اشتغال آنها.

۲_ ارائه پیشنهادهای لازم در راستای اصلاح قوانین مقررات و ضوابط و رویه‌های مانع و مزاحم روند تولید و ایجاد اشتغال.

۳_ ارائه پیشنهاد برنامه سالانه جهت تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی اعم از (سرمایه در گردش و سرمایه ثابت) و همچنین تکمیل طرح های نیمه تمام.

۴_ پیگیری و بررسی لازم برای تعیین تکلیف در صورت امکان احیا و استمرار فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی راکد تملک شده توسط شبکه بانکی، دارای پرونده قضایی، ورشکسته موضوع ماده ۱۴۱ قانون تجارت و در اختیار اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه و سایر دستگاههای اجرایی.

۵_ تعامل با دستگاه قضایی در جهت ارتقاء ضمانت اجرای مصوبات ستاد و کارگروه‌های استانی آن و اجتناب از صدور احکام منجر به توقف روند تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی.

۶_ نظارت مستمر بر عملکرد کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌های سراسر کشور.

۷_ در اسرع وقت نسبت به راه‌اندازی مرکز شبانه روزی فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری پیرو دستور رئیس محترم جمهوری مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۳ به شماره ۶۵۳۱۷ اقدام گردد.
(رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری اعضای محترم هیئت دولت در تاریخ دوم شهریور ماه ۱۳۹۹ در فرازی از بیانات خود فرمودند من البته قبلا پیشنهاد کردم که برای شناسایی موانع تولید و برطرف کردن موانع تولید، یک کارگروهی تشکیل بشود از طرف روسای سه قوه، چون مربوط به سه قوه است و روسای محترم اعلام پذیرش کردند و گفتند که “بله”، این کار خوبی است من نمی دانم تا حالا تشکیل شده یا تشکیل نشده اگر نشده، خیلی خوب است که این کارگروه تشکیل بشود و به صورت شبانه روزی کار بکند و انشاالله بتوانند موانع تولید را برطرف کند چون تولید در بخش اقتصاد از همه چیز مهمتر است).

۸_ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور حداقل هفته‌ای دو مرتبه تشکیل جلسه دهد و در صورت امکان جلسات این ستاد با حضور استانداران برگزار شود

بدیهی است در راستای تحقق اهداف فوق الذکر دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد، کلیه معاونت ها، مراکز و سازمانهای وابسته به این وزارت و دبیرخانه ستاد همکاری و هماهنگی لازم را به جنابعالی خواهند داشت.

رجای واثق دارم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی ستاد و با تعامل و هم افزایی با “کارگروه رفع موانع جهش تولید”، مقدمات لازم برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و رفع دغدغه های رئیس محترم جمهوری، در عرصه تولید و ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.