• تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 6:22
  • کد خبر : 1196
  • چاپ خبر

رونمایی از کتاب عاشورایی «بزمگاه خون» در لامِرد فارس

در ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و باحضور دست اندرکاران مرکز تعزیه داری محله بنی هاشم شهرستان لامرد و مرکزفرهنگی تحقیقاتی الغدیر، از چاپ جدید یک اثر عاشورایی با عنوان «بَزمگاه خون» رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری افق فارس به نقل از خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «بزمگاه خون» ترجمه کتاب «الم ..ذلک الحسین» است که متن عربی آن به همت استاد کمال السید از نویسندگان معاصر جهان اسلام، تألیف شده است.

سیدابوالحسن عمرانی، مدرس حوزه و دانشگاه و مترجم این کتاب با اشاره به ویژگی این اثرعاشورایی، گفت: «الم ذلک الحسین» از معدود آثاری است که بانثری شاعرانه به زبان عربی و با موضوع عاشورا و شهادت حضرت سیدالشهدا نگارش شده و مولف عربی آن، کمال السیدعراقی را می‌توان در زمره نویسندگانی هم‌چون سلیمان کتانی نویسنده برجسته مسیحی از کشور لبنان به شمار آورد که در زمینه زندگی ائمه اطهار قلم فرسایی نموده است.

عمرانی افزود: بزمگاه خون حاوی فصولی همانند آوای رحیل، باجاری جویبار، سفر به ناکجا، گام به دیار یار، سرزمین زر و زور و تزویر، پگاه لاله گون، شفق ارغوانی و… است و در برگردان فارسی این کتاب از آرایه های ادبی به نحو گسترده ای استفاده شده است.

وی ضمن تقدیر از مدیریت انتشارات بین المللی نوید شیراز جناب آقای نویدگویی، تاکید کرد: از خیّران فرهنگی جنوب فارس، بابت اهتمام خالصانه ایشان در زمینه خدمت به آستان مقدس حضرت سیدالشهدا در حوزه های مختلف قدردانی و توفیق روزافزون آنان را ازدرگاه ائمه اطهار علیهم السلام مسألت می نماییم.

از سید ابوالحسن عمرانی نویسنده، پژوهشگر و کارگردان، آثار مکتوب و رسانه‌ای متعددی نگارش و تولیدشده که از جمله آنها می‌توان به اسلام و هنرهای زیبا، یاس در آتش، تعزیه و تراژدی، تعزیه و سووشون، تعزیه و تلویزیون، جلوه هنرهای اسلامی در دارالعلم شیراز و…اشاره کرد.

لینک کوتاه

برچسب ها

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.